***آهوان نیوز***
*****خبر-نظر- تحلیل ( محلی- منطقه ای - ملی- جهانی )****
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حضور گسترده آهوانیها در نماز جمعه شهر قدمگاه ضمن حضور آقای مطفری

در عکس

دهیار محترم روستا و اعضای شورای اسلامی روستا

و دکتر حسینی و اخوان و سید احمد حسینی قابل مشاهده هستند.

بخش زبرخان با داشتن شرایط خاص،ازبزرگترین ظرفیت های کشور است

مظفری: باید درقدمگاه رضوی امکاناتی فراهم کنیم تا زائران امام هشتم زیارتشان را به عنوان میقات الرضا(ع) از این مکان شروع نمایند

معاون استاندارخراسان رضوی درجمع مردم قدمگاه رضوی:
بخش زبرخان با داشتن شرایط خاص،ازبزرگترین ظرفیت های کشور است
مظفری: باید درقدمگاه رضوی امکاناتی فراهم کنیم تا زائران امام هشتم زیارتشان را به عنوان میقات الرضا(ع) از این مکان شروع نمایند.
به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری وفرمانداری نیشابور؛هم زمان با روز22اسفند- روز گرامی داشت شهدا - معاون استانداروفرماندارویژه این شهرستان درپنجمین برنامه حضور درجمع مردم ونمازگزاران جمعه شهرهای 7گانه شهرستان نیشابور با حضور دربین مردم ونمازگزاران عبادی سیاسی جمعه شهر قدمگاه رضوی طی سخنانی ضمن گرامی داشت یادوخاطره شهیدان به ویژه 360 شهید منطقه زبرخان اظهار کرد:22 اسفند ماه روزگرامی داشت شهدا  و بهانه ای است برای اینکه بیشتر به یاد شهداباشیم و با صحبتی کوتاه نمی‌توان حقی را که شهدا به گردن ما دارند ادا کرد.
غلامحسین مظفری خون شهیدان والامقام و جانفشانی جانبازان و ایثارگران را باعث  عزت واقتدار نظام جمهوری اسلامی  دانست  وافزود:  با وظیفه سنگینی که امروز برعهده ما گذاشته شده بایدحواسمان باشد کاری نکنیم که شرمنده شهدا شویم.
وی تقدس جنگ نابرابرما دربرابر ابرقدرتهای دنیا را رعایت اخلاق وخلوص نیت رزمندگان اسلام معرفی نمود وتصریح کرد:درشرایط کنونی نیز تیم دیپلماسی ما به پشتوانه همین ملت وشهدا  وبنا به فرمایش معظم له بدون نگرانی به مذاکره پرداخته اند.   
نماینده عالی دولت درنیشابور با اشاره به سخنان فبلی خود دردیگرمراسم ها درخصوص تقدیم نمودن 73شهید به ازای هرپست مدیریتی از 3هزارپست موجود که باتقدیم 219هزارشهید درکشوربوجود آمده است گفت: با توجه به این مسئولیت خطیر است که مامسئولان اجازه نداریم به جز خدمت به مردم به مورد دیگری فکر کنیم.
فرماندارنیشابورظرفیت های مغفول مانده شهرستان به خصوص بخش مستعد زبرخان وشهر قدمگاه رضوی را مورداشاره قرارداد ویادآورشد: انتخاب این منطقه یه عنوان اولین پایتخت تمدن اسلامی وبیان حدیث سلسلة الذهب اصلا اتفاقی نبوده بلکه انتخابی ومعنی داراست.
رئیس شورای اداری شهرستان دهم تیرماه مصادف با سالروز ورود امام رضا(ع) به این سرزمین را فرصتی بابرکت ومغتنم برای رشدوتوسعه این منطقه خواند وتأکیدکرد: شرایط زبرخان بدون تعارف ازبزرگترین ظرفیت های کشور است ودراین این روزخاطره انگیز باید فضایی همچون ایام خاص فرهنگی ؛ مذهبی واعتقادی داشته باشیم.
مظفری خطاب به مسئولان بخش زبرخان ومردم قدمگاه تأکید کرد:باید امکاناتی فراهم کنیم تا زائران امام هشتم زیارتشان را به عنوان میقات الرضا(ع) از این مکان شروع نمایند وباآمادگی کامل به زیارت بروند.
وی اذعان داشت: برای فراهم نمودن ظرفیت ها ورسیدن به شرایط مطلوب توسعه ای لازم است متحد ومنسجم درکنار یکدیگر قرارگیریم تافضای کاروتوسعه ایجادشود.
رئیس کارگروه توسعه گردشگری نیشابور خاطرنشان ساخت: وظیفه ما مسئولان است که استعدادمناطق را دریابیم وظرفیت های جامانده را شناسایی کنیم لذا با تشکیل کمیته،انجمن یا کارگروه های توسعه درشهرها ومنطقه خود، درکنار برنامه ریزان اداری سعی کنید ظرفیت ها را شناسایی کنید وبا کمک دولتمردان رونق اقتصادی را به منطقه بیاورید.
معاون استانداروفرماندارنیشابوردرپایان با تبریک پیشاپیش آغاز سال جدید برلزوم  توجه به مقدسات فرهنگی تأکید وبیان کرد: ما قداست‌ها و مقدساتی داریم واز بابت مصادف شدن عید نوروز با شهادت حضرت فاطمه (س) لازم است حرمت این ایام نگه داشته شود.
امام جمعه قدمگاه نیزطی سخنانی درخطبه های نمازجمعه ضمن خیرمقدم وابراز خرسندی از حضورمعاون استانداروفرماندارشهرستان ، توجه به ارزشهای اسلامی وحضور دربین نمازگزاران جمعه شهرهای اقماری را به عنوان پایگاه تجدید بیعت با ولایت ورهبری وعامل وحدت وهم گرایی بین مردم ومسئولان از نکات بارزمدیریتی مظفری برشمرد وافزود:این بخش باقرارگرفتن درمسیر تردد زائران امام هشتم(ع) به عنوان دروازه تمدن اسلام به مشرق زمین است.
حجة الاسلام محمدی نسب درادامه به ذکر پاره ای از مشکلات موجود دربخش پرداخت وافزود:ارتقاء بخش،رفع مشکل اشتغال جوانان با وجود شهرک صنعتی بزرگ خیام در این منطقه  ولزوم توجه به ظرفیت های فراوان مذهبی وگردشگری منطقه از خواسته های مردم بخش زبرخان می باشد.
گفتنی است ؛ بخش زبرخان با وسعتی حدود 1102 کیلومتر مربع وداشتن 4شهر،3دهستان ،110آبادی وجمعیتی حدود60هزارنفربه عنوان بزرگترین بخش درجغرافیای تقسیمات کشوری دارای  اماکن و ظرفیت های بزرگ کشاورزی،صنعتی،مذهبی،گردشگری ،صنایع دستی واقتصادی نظیر قدمگاه رضوی، شهر خروبه عنوان قطب اصلی تولید آلوی کشور با بیش از ۶۰۰ هکتار باغ آلو و دورودخانه پر آب ، شهر ییلاقی درود با جاری بودن چشمه سارهای متعدد از دامنه جبال بینالودباقدمتی هزارساله، روستاهایی با مناظرزیبا نظیرگرینه،دیزباد،حصاردردامنه رشته کوه بینالود با رودخانه های جاری دائم ، دومین شهرک صنعتی بزرگ استان و قرار گرفتن در دشت حاصلخیز پایکوهی بینالود و نزدیکی به دومین شهر پرجمعیت کشور یعنی مشهد مقدس و عبور راه مواصلاتی و راه آهن سراسری تهران - مشهد از داخل این منطقه ، موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی ممتازی را برای این بخش بوجود آورده است که از این نظر می توان دورنمای توسعه آن را روشن دید به عنوان مثال بزرگترین فرش دستباف جهان به مساحت ۴۳۴۲ متر جهت مسجدی در
مسقط، به وزن حدود ۲۲ تن و اشتغال زایی حدود ۶۵۰ نفر بافنده زن روستایی در مدت ۲ سال شاهدی از قابلیت بالای این بخش از نظر رواج و توسعه صنایع دستی می‌باشد که از اثرات اقتصادی آن می‌توان به حدود ۵ میلیون دلار درآمد ارزی برای دولت ایران اشاره نمود. اما بدلیل برخی سوء مدیریت ها وعدم توانایی در برقراری اتحادوهم گرایی مردمی مغفول واقع شده وتاکنون نتوانسته است درطرح تقسیمات کشوری به جای گاه واقعی خود دست یابد.

 





23 / 12 / 1393برچسب:, :: 17:34 ::  نويسنده : ح- آهویی

مطلبی که می نگارم به بهانه اعلام لیست بازیکنان تیم فوتبال اصلی آهوان

از طرف سر مربی جدید این تیم اقای غلامرضا آهویی است؛

ضمن تبریک به بازیکنان جدید الورود و خصوصا جوانها که فرصت ابراز وجود یافته اند

انگشت اشاره من به بازیکنان قدیمی تر این تیم است که خط خورده اند:

این سه نفر عبارتند از حیدر آهویی- سید جواد سید حسینی-محمد رامک

اکنون کنکاشی بر فرضیه های حذف این بازیکنان خواهیم انداخت که مد نظر مربی جهت حذف این بازیکنان بوده است:

1-حیدر آهویی:

بازیکنی تقریبا میان سال اما دارای انگیزه و بسیار پر انرژی که در عین حال که  بازیکن تمام عیاری نیست اما این قدرت را دارد که در تک فرصتها و درخششهای خود سرنوشت یک بازی را تغییر دهد:

فرضیه  حذف از تیم اصلی و عدم دعوت:  عدم اعتقاد به بازی نامبرده توسط مربی و سن و سال بالا را شاید بتوان عنوان نمود.

2-سید جواد حسینی :

بازیکنی تقریبا میانسال در پست دفاع آخر که عمده ایراد این بازیکن و فرضیه حدف ایشان؛ احتمالا؛ اضافه وزن و روپا نبودن می توان عنوان نمود.

3-محمد رامک :

بازیکنی فیزیکی ودرگیرانه که در اغلب پستها توان بازی دارد از دفاع جلو زن  گرفته تا هافبک یار کوب و حتی در خط حمله با تکیه بر قدرت سرزنی خوب این بازیکن که عمده مشکل ایشان آماده نبودن از نظر بدنی میتواند باشد

و اما فرضیه حذف این بازیکن احتمالا در دید مربی نبودن به علت سکونت در مشهد؛

اضافه وزن و روپانبودن و از همه مهمتر داشتن مشکل انضباطی در تیم در طول مسابقات هفته اول لیگ برتر و جنجال آفرینی در آن بازیها امکان دلیل می یابد.

و اما سخن من با سر مربی محترم:

هرچند انتخاب بازیکنان را حق هر مربی بر اساس سلیقه و اهداف تاکتیکی خود میدانم

اما توجه به نکات زیر را جهت ایجاد وحدت رویه و کار سیستماتیک و یکسویه نگری لازم می انگارم

1-چنانچه تصمیم به برخورد انضباطی و جریمه بازیکنان خاطی در لیک برتر

از جمله محمد رامک به علت جار و جنجال با داوری بود بهتر بود با یک وحدت رویه  در کنار حذف محمد رامک که در مظان این اتهام بود

اقای سید مجتبی حسینی نیز به دلیل همین اتهام مشابه و جار و جنجال با داوران و در گیری با مسوولین برگزاری مسابقات لیگ برتر و اعمال تنبیهات متنوع بر علیه ایشان ؛

در لیست قرار نمیگرفت تا همگان شاهد  برخورد یکسان  و متعادل همراه با تاثیر گذاری بیشتر این گونه تصمیمات تنبیهی برای تمام بازیکنان باشند.

2-بهتر بود حال ؛که سیاست برخورد با یک جرم همسان؛ در دو بازیکن  کاملا متفاوت؛ اتخاذ شده است

با اندکی تز مدیریتی هر دو بازیکن که از قضا هر دو با اخلاق و فقط مقداری عجول در تصمیمات هستند  ؛

با رویگرد اتخاذ ؛ مخففه مجازاتها اعمال میشد و هر دو بازیکن ضمن دعوت به تیم  توجیه و حداقل در یک یا دو بازی به صورت تنبیهی روی نیکمت نشانده میشدند

و ضمن تذکر اشتباهات به آنها زمینه یکدلی و یکرنگی بین تمام اهالی و بازیکنان تیم به وجود می آمد و

در آستانه سال نو که زمان پایان ناراحتیها و کدورتها  می باشد ؛ دوستیها و مهربانیها تقویت و تعمیق می یافت.

3-حال که این اتفاق خواسته یا ناخواسته ؛ عمدا و یا سهوا افتاده بهتر است ضمن اعلام باز بودن درهای تیم فوتبال به روی تمام بازیکنان قدیمی و جدید از طرف مربی ؛

ضمن استقلال رای؛ از توصیه پذیری از حاشیه ها جدا پرهیز کرده و با تکیه بر قدرت مدیریتی و دانش خود زمینه ایجاد و ساختن تیمی منسجم را برای فصل آینده انشالله فراهم آوری.

4-بازیکنان شاغل در پست دفاع عموما و اصولا در اکثر تیمها بازیکنان با تجربه و با سن و سال بالا میباشند

لذا توجیه سن و سال بالا را برای بازیکنان دیگرمحذوف مانند سید جواد حسینی مد نطر قرار مده و سعی کن در کنار باتجربه ها زمینه جوانگرایی آرام تیم را فراهم آوری.

5-حذف حیدر آهویی هم با توجه به پتانسیل این تیم به نطر من می تواند سرپوشی به دلایل حدف دو بازیکن دیگر تیم باشد و جا دارد

که از تجربه این بازیکن و خصوصا اخلاق مناسب و جوانمردانه ایشان و تسلط بر زدن ضزبات کاشته در مسابقات آینده استفاده گردد.

6-مدیریت ماشینی و سیستماتیک بر انسانها و خصوصا افراد آشنا و فامیل در یک محیط کوچک مانند روستا اگر به جرات نتوانم بگویم جواب نمیدهد

به ضرس قاطع دارای نتایج کمی خواهد بود پس سعی کن ضمن تعامل با کلیه بازیکنان ضمن آشنایی با خصوصیات اخلاقی هر کدام با هر بازیکن متناسب با آن رفتار و رهبری نمایی.

به امید موفقیت و بهروزی در آستانه سال نو

نویسنده : مدیر وبلاگ

امکان پاسخگویی صرفا جهت مربی محترم همراه با درج در وبلاگ محفوظ است.

 

 



بدون شرح



فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه به روایت 75 روز تسلیت باد.

جهيزيّه حضرت زهراس

پيامبر اكرمص پولى را كه از على ع گرفته بود در اختيار اصحاب گذاشت تا براى فاطمه س

و على ع اثاث منزل و عطر خريدارى كنند اصحاب نيز بنا بر فرموده رسول خداص اثاثيه‏اى به شرح زير تهيّه كردند
1 پيراهنى به بهاى هفت درهم؛
2 يك روسرى به بهاى يك درهم؛
3 قطيفه‏اى مشكى؛
4 تخت عربى از چوب و ليف خرما؛
5 دو تُشك از كتان مصرى؛
6 چهار بالش؛
7 پرده؛
8 حصير هجرى؛
9 دستاس؛
10 طشت بزرگ؛
11 مشكى از پوست؛
12 كاسه چوبى؛
13 ظرفى از پوست؛
14 آفتابه؛
15 ظرف بزرگ مسى؛
16 چند كوزه؛
17 بازوبندى از نقره ياران پيامبرص وقتى وسايل خريدارى شده را خدمت آن حضرت آوردند،

فرمود خدايا زندگى را بر كسانى كه بيشتر ظروف آن‏ها را سفال تشكيل میدهد مبارك گردان .

 



درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا یک وبلاگ: شخصی خبری تحلیلی است.
آخرین مطالب
نويسندگان