***آهوان نیوز***
*****خبر-نظر- تحلیل ( محلی- منطقه ای - ملی- جهانی )****
 
 

بسیار دیر اما سرانجام راه اندازی شد.

بعد از کش و قوس های فراوان در راه اندازی گروه های مختلف تلگرامی به نام آهوان وفعالیت سلیقه ای هریک از آنها و نبود یک گروه ؛ یا کانال موثق خبری و پاسخگو درروستا در باره اخبار ؛و اطلاعیه های رسمی؛سرانجام امروز  صبح دوشنبه   1398/06/11  با درج اولین اطلاعیه دعوت کلیه اهالی روستای آهوان به مراسم علم خبریبه روستای دستجرد آقا بزرگ در روز جمعه 1398/06/15 شاهد

    افتتاح اولین کانال اطلاع رسانی  روستای آهوان بانام

  (( اخبار آهوان)) به همتشورای اسلامی روستای آهوان بودیم. 

انشالله این کانال فتح بابی باشد در راه اطلاع رسانی شفاف و مستند و رسمی نسبت به کلیه اخبار روستای آهوان

                      آدرس کانال تلگرامی اخبار آهوان:

                                  https://t.me/ahvan_neyshaboor



10 / 6 / 1398برچسب:, :: 23:14 ::  نويسنده : ح- آهویی

 

 

محرم و صفر است؛

که اسلام را زنده نگه داشته است. (امام خمینی ره)



سرویس اجتماعی- کیهان

دستگاه قضایی کشور در ادامه برخورد با مفسدان اقتصادی و کسانی که در ایجاد مشکلات برای مردم در زمینه‌های مختلف نقش داشته‌اند، در اقدامی قاطع سراغ مدیرانی رفته است که مدت‌هاست انتقادات و حرف و حدیث‌هایی درباره سوء تدبیر یا احتمال دست داشتن آنها در برخی جریانات فساد اقتصادی وجود دارد.
در این بین تعدادی از مسئولان ارشد دولتی از جمله رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعامل سابق ایران خودرو، تعدادی از مدیران سایپا و حتی دو تن از نمایندگان مجلس و. .. بازداشت شده و پرونده آنها در مراحل تحقیقات و رسیدگی است.
این رویه‌ای مرسوم در سراسر جهان است که هرگاه سوءمدیریت یا تخلفی از سوی یک مدیر در هر سطحی رخ دهد یا نشانه‌های آن آشکار شود، دستگاه‌های نظارتی وارد شده و با برخورد قاطع مانع وارد آمدن خسارت بیشتر به بدنه اجرایی و حقوق مردم می‌شوند.
اما در روزهای گذشته برخی از مسئولان دولتی در واکنش به بازداشت تعدادی از مدیران در معرض اتهام فساد اقتصادی، با صدور پیشاپیش حکم تبرئه و دفاع تمام قد از آنها به وِیژه یکی از مهم‌ترین افراد بازداشتی که در حوزه خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها با انتقادات زیادی در بین رسانه‌ها، مردم و فعالان سیاسی و اقتصادی رو‌به‌رو بوده است، سعی در زیر سؤال بردن اقدامات ضد فساد دستگاه قضایی دارند، از جمله سخنگوی دولت، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و البته خود جناب رئیس‌جمهور. 
 دفاع بر مبنای حق یا تعصب؟!
البته تا حدی قابل درک است که وقتی یک یا چند مدیر همفکر با یک دولت به اتهام فساد یا سوء تدبیر بازداشت شوند، دولت که به‌طور طبیعی در کارنامه به جای مانده از آن مدیران سهیم است به طرق مختلف در بی‌گناه نشان دادن آن افراد یا دفاع از آنها بکوشد، اما وقتی این دفاع وارد حوزه مصونیت‌دادن به مدیران به هر قیمت و دفاع متعصبانه و قبیله‌ای شود آثار و تبعات زیادی خواهد داشت که در نهایت خسارت آن به مردم وارد می‌شود.
 نظارت یا دخالت؟
رئیس‌جمهور دیروز در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی نسبت به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد و با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید موجب کمک به دولت باشند، گفت: «دستگاه نظارت به معنای دخالت نیست بزرگ‌ترین ضربه به نظام کشور اشتباه دخالت و نظارت است. اگر روزی به جای نظارت دخالت آمد، ضرر آن را مردم می‌بینند. وقتی دخالت زیاد شد مدیر کار نمی‌کند. مدیر می‌ایستد و به قول نظامی ها کپ می‌کند. نظارت برای این نیست که مانع و سرعت‌گیر درست کنیم. نظارت برای این نیست که دل مدیر را بلرزانیم. نظارت برای کمک است. دستگاه‌های نظارتی باید به دولت کمک کنند.»
روحانی با بیان اینکه یکی از وظایف بزرگ ما مبارزه با فساد و رانت در کشور است، خاطرنشان کرد: «رانت چگونه ایجاد می‌شود؟ شما فکر می‌کنید با دادگاه و دستگاه قضایی فساد از بین می‌رود؟ هر کس این فکر را می‌کند اشتباه کرده است. دستگاه قضایی آخرین مرحله است. البته اگر کسی تخلف کرده است باید محاکمه شود، اما در مرحله آخر. با بگیر و ببند و دادگاه، فساد برطرف نمی‌شود.»
 نظارت نگرانی ندارد
رئیس‌جمهور محترم در شرایطی علاقه مند است تا ورود دستگاه‌های نظارتی به سوء مدیریت‌ها و فساد‌های احتمالی مسئولان را دخالت در امور مدیریتی و اجرایی بنامد که این ورود، وظیفه دستگاه‌های نظارتی است و البته زمانی انجام می‌شود که دولت خود در عمل به وظیفه نظارتی درونی ضعیف عمل کرده و قبل از بحرانی شدن شرایط و نیاز به ورود ناظر بیرونی دست به اصلاح یا برخورد با فساد نزده باشد. موضوعی که پیش از این رئیس قوه قضائیه درباره آن گفته بود «اگر دستگاه‌ها نظارت درونی را جدی بگیرند فسادی شکل نمی‌گیرد که نیازمند ورود دستگاه قضا باشد.»
نکته مهم این است که دولت اگر به پاکدستی یا مبرا بودن مدیران خود از فساد اطمینان دارد، نباید از ورود دستگاه‌های نظارتی به‌ویژه قوه قضائیه نگران باشد. از سوی دیگر هیچ فرد منتقد دولت نیز معتقد نیست که سرتاپای اجزای دولت دچار فساد است بلکه ممکن است ایرادات ناشی از فساد در برخی بخش‌ها باشد، پس چه بهتر با ورود دستگاه‌های نظارتی و پالایش سیستم اجرایی و بدنه دولت از فساد احتمالی یا قطعی، و جایگزینی افراد شایسته و توانمند و پاکدست، سیستم اجرایی کشور چابک و کارآمدتر شود، در این شرایط شاید بهتر باشد خود دولت‌ها با استقبال از این فرآیند به پیرایش و پاکیشان کمک کنند.
 چرا دست مدیران 
باید به‌خاطر نظارت بلرزد؟!
شایبه لرزیدن دست مدیران در صورت ورود سازمان‌های نظارتی موضوع دیگری است که جناب رئیس‌جمهور درباره آن باید پاسخ دهند؛ مدیرانی که در سطوح مختلف کشور مشغول فعالیت هستند اگر در انجام وظایف و اتخاذ صحیح شیوه‌های مدیریتی در مسیر صحیح حرکت کرده و به کار و روش خود ایمان دارند چرا باید از نظارت‌ترس داشته باشند یا دست آنها بلرزد؟! آیا کُپ‌کردن برخی مدیران در حوزه مسئولیت‌شان مربوط به نظارت‌ها است یا ناتوانی و ضعف در مدیریت؟
رئیس قوه قضائیه در روزهای گذشته در پاسخ به این موضوع گفت: «برخي مطرح مي‌کنند که روند مبارزه با مفاسد ممکن است باعث شود دست يک مدير براي انجام وظايفش بلرزد در حالي‌که اين تصور نادرستي است. ما در اين روند، دولت، مجلس و رسانه‌ها را کنار خود مي‌بينيم و معتقديم همه بايد نقش خود را در اين زمينه ايفا کنند. در حرکت ايجابي نيز بايد همه از توليدکنندگان باکفايتي که به تعبير مقام معظم رهبري مجاهدانه عمل مي‌کنند، حمايت حقوقي، قضايي، اقتصادي، مالي و تسهيلاتي کرد تا بتوانند با جرات و شجاعت، کار خود را پيش ببرند.»
رئيسي، مبارزه با فساد را لازمه کار اقتصادي سالم دانسته و معتقد است: «امنيت اقتصادي بدون مبارزه با فساد امکان‌پذير نيست.»
 لزوم صبر تا پایان رسیدگی‌ها
بهتر است دولت و رئیس‌جمهور محترم باید به جای نگرانی از ورود دستگاه قضا به بررسی عملکرد مدیران اجرایی و با پرهیز از پیش داوری یا خدای نکرده زیر سؤال بردن نیت و روند کار دستگاه قضا و با احترام به استقلال این دستگاه تا پایان رسیدگی‌ها به پرونده افراد بازداشت شده از دخالت در روند قضایی خودداری کنند.
 مدیران باید پاسخگوی 
عملکرد خود باشند
از سوی دیگر در شرایطی که همه می‌دانند بخش عمده‌ای از مشکلات امروز اقتصادی جامعه عملاً ارتباطی با تحریم و خارج از کشور ندارد و محصول سوء‌مدیریت‌ها است، آیا نباید مدیرانی که شرایط سخت ایجاد شده محصول عملکرد آنها است مؤاخذه و حتی محاکمه شوند؟ مثلا درباره سیاست غلط ارزی که منجر به تضییع میلیاردها دلار سرمایه ملت شد نباید مواخذه و بازخواستی از عاملان اصلی آن صورت گیرد؟
 امید مردم به دستگاه قضا
حال که مردم با استقبال گسترده از برخورد قاطع دستگاه قضا با فساد اقتصادی و سوء مدیریت‌ها با امیدواری چشم انتظار تحقق کامل عدالت هستند، قطعا حاشیه‌سازی دولت در این ماجرا را نمی‌پذیرند چرا که آنها با دلگرمی ‌به اقدامات قوه قضائیه در برخورد با فساد به وِیژه در یک سال گذشته به این دستگاه اعتماد دارند و دفاع دولت از مدیران در مظان اتهام را صحیح نمی‌دانند، دفاعی که در گذشته نیز همچون نمکی به زخم مردم برای آنها آزار‌دهنده بود، مثل آنجا که یک مدیر نجومی بگیر و بی‌خبر از درد مردم از سوی مسئول دولتی سرمایه نظام خوانده شد یا وزیر نفت این دولت مقابله با یقه سفیدها و به قول وی کارآفرینان را باعث بیکاری و از گرسنگی مردن کارگران می‌داند بدون آنکه توجه کند که سیاست قوه قضائیه در برخورد با فساد جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها حتی در صورت محکومیت مالک آن است.
 قوه قضائیه عقب‌نشینی نکند
سخن پایانی با مسئولان دستگاه قضایی است که باید قدر اعتماد و امید مردم را بدانند و در عمل به وظیفه خود در نظارت و برخورد با جریانات فساد در هر سطحی دچار‌تردید یا سستی و تأثیرپذیری از حاشیه‌سازی‌ها نشوند.



چند روز قبل در حالی که صادق بیطرفان، فعال فرهنگی به بانوان بی‌حجاب در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران تذکر داده بود، بلافاصله فیلمی از امر به معروف او به دست گرداننده عملیات بی‌حجابی در غرب رسید تا آن فعال فرهنگی با موجی از تهدیدها مواجه شود. خبرنگار فارس، کم و کیف موضوع را با بیطرفان در میان گذاشته است.

کشف حجاب سازمان‌یافته در مترو و تهدید گسترده آمر به معروف

خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: در این چند ماه اخیر که کلیپ‌های مختلفی در فضای مجازی درباره آمران معروف از سوی شبکه‌های معاند پخش شده، فارغ از اینکه اکثر فیلم‌ها تقطیع شده و روایت‌ها مغرضانه است، نتوانسته بانوان ایرانی را با خود همراه سازد. تشکیل کمپین‌هایی نظیر «چهارشنبه‌های سفید» که از سوی دوست نزدیک صهیونیست‌ها و با حمایت دشمنان مردم ایران برای کشف حجاب صورت می‌گیرد، قصدی جز براندازی ندارند و از نوای «آزادی زنان» و «تساوی حقوق زن و مرد» یا «نه به حجاب اجباری»، فقط بوی تند دشمنی با احکام اسلام و قوانین کشور اسلامی به مشام می‌رسد.در کلیپ تازه‌ای که در اینستاگرام «مسیح علی‌نژاد» فعال رسانه‌ای ضدانقلاب در قالب کمپین کشف حجاب منتشر شده، مردی به تصویر کشیده می‌شود که در حال امر به معروف زنان کشف حجاب کرده در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران است. صادق بیطرفان که بارها در شبکه‌های اجتماعی از طرف گروه‌های معاند تهدید شده است، در شرح این واقعه بهآزاده لرستانی، خبرنگار فارس می‌گوید: طبق روال هر روز از محل کار در حال رفتن به سمت مترو خیابان طالقانی بودم تا به منزل بازگردم. متوجه حضور ۳ خانم جوان شدم که روسری‌هایشان را دور گردن انداخته بودند و داشتند به صورت غیرعادی در پیاده‌رو حرکت می‌کردند. دائماً به اطراف نگاه می‌کردند و با استرس به مسیرشان ادامه می‌دادند.

 

نمونه‌ای از پیام تهدیدآمیزی که از سوی یک اکانت اینستاگرامی برای صادق بیطرفان ارسال شده استوی با اشاره به اینکه در مترو یک خانم بی‌حجاب هم به جمع آنان اضافه شد، می‌افزاید: ابتدا فکر کردم، اینها به خاطر گرما و یا احیاناً خستگی متوجه افتادن حجابشان نیستند و شاید چند قدم جلوتر حجابشان را رعایت کنند، اما با طولانی شدن مسیر و ورود آن‌ها به مترو، متوجه عمدی بودن این کار شدم. کمی با تأمل به مسیر ادامه دادم تا شاید رفتارشان را اصلاح و حجابشان را رعایت کنند. اما همچنان با همان وضع به مسیر ادامه دادند تا وارد فضای سکوی مترو برای سوار شدن به مترو شدند. زمانی که چند دقیقه دیگر قطار به ایستگاه می‌رسید، به سمت آن‌ها حرکت کردم و با رعایت فاصله حداکثری با آن‌ها شروع به صحبت کردم و از رعایت قانون کشور اسلامی گفتم. اما یکی از آن‌ها گفت که به قانون بد نباید احترام گذاشت و دیگری گفت که برده‌داری هم قانون بوده است.در قسمتی از فیلمی که در صفحه مسیح علی‌نژاد منتشر شد، یکی از بانوان، مسلمان بودن خود را انکار می‌کند و می‌گوید که اصلاً مسلمان نیست و به قانون بد احترام نمی‌گذارد! در حالی که اقلیت‌های دینی کشورمان همیشه پایبند حقوق شهروندی در اجتماع بوده‌اند.این ادعای بانوان کشف حجاب‌کرده موجب شد که با بیطرفان (فعال فرهنگی ـ اجتماعی و آمر به معروف) درباره جایگاه حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی و گستره حجاب و عفاف در جامعه اسلامی از بُعد اجتماعی گفت‌وگو کنیم که مشروح آن در می‌آید: مهم‌ترین شرط همزیستی بین مسلمانان و غیر مسلماناندر این کلیپ، یکی از بانوان مطرح می‌کند که اصلاً مسلمان نیست؛ بنابراین خودش را ملزم به حجاب نمی‌داند. به فرض این‌که آن خانم از شهروندان غیرمسلمان باشد، اقلیت‌های دینی در جامعه اسلامی دارای چه حقوقی هستند و آیا می‌توانند در ملأ عام چنین رفتاری داشته باشند؟ از نظر متون اسلامی، مهم‌ترین شرط همزیستی بین مسلمانان و غیرمسلمانان، حرمت نهادن به پیمان‌ها و قراردادهای اجتماعی و عمل به آن‌ها است که قانون اساسی ما همان پیمان و قوانین حاکم بر جامعه است. در این صورت است که همه غیرمسلمانان، در زمینه حقوق و بهره‌مندی‌های اجتماعی با مسلمانان در رتبه یکسانی قرار دارند وهرگونه تعدی و تجاوز به حقوق آنان، همانند تعدی و تجاوز به حقوق آحاد مسلمانان، مورد سرزنش و نکوهش است.بر اساس نظر منابع اساسی اسلام، یعنی قرآن، سنت پیامبر و ائمه معصومین، غیرمسلمانان در جامعه اسلامی از کرامت انسانی، مصونیت همه جانبه، آزادی مذهبی، حقوق قضایی و آزادی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برخوردارند و همچون مسلمانان از این مواهب بهره‌مندند. البته این همه در صورتی است که به قوانین جامعه اسلامی حرمت بگذارند و به مفاد قوانین کشور اسلامی عمل کنند و با دشمنان و بدخواهان مسلمانان همکاری نکنند.قوانین کشور اسلامی در چارچوب رعایت دموکراسی و رای اکثریت جامعه مورد پذیرش قرار گرفته است و طبیعتاً  شهروند هر جامعه‌ای ملزم به رعایت قوانین حاکم بر آن جامعه است. غیر مسلمانانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند، از دو حال خارج نیستند؛ یا تابعیت دولت اسلامی را پذیرفته و به قواعد «شهروندی» تن داده‌اند یا تابعیت کشور اسلامی را نپذیرفته که در این صورت «شهروند» آن محسوب نمی‌شوند. ۵ حقی که اقلیت‌های دینی دارند مگر اسلام حضور دیگر فرهنگ‌ها را در اجتماع به رسمیت نمی‌شناسد؟سالیانی است که اسلام‌ستیزی در غرب، تشدید شده و نویسندگان و اربابان جراید و رسانه‌های جمعی، حجم عظیمی از تبلیغات خود را بر القای ضدیت اسلام با حضور سایر فرهنگ‌ها در صحنه‌های  اجتماعی و بین‌المللی متمرکز کرده‌اند. صرف نظر از انگیزه‌های سیاسی اینگونه القائات و ریشه‌های آن، این مسأله به عنوان یک موضوع علمی، قابل طرح است که آیا اسلام به عنوان دینی که خود را کامل‌ترین و آخرین دین آسمانی می‌داند، در صحنه زندگی اجتماعی به دنبال حذف و طرد سایر فرهنگ‌ها و استفاده از هر وسیله ممکن برای رسیدن به این هدف است، یا حضور دیگر فرهنگ‌ها و ادیان را در صحنه اجتماع به رسمیت می‌شناسد؟به عبارت دیگر، آیا اسلام که در بُعد نظری و عقیدتی، خود را کامل و بی‌رقیب می‌داند، در صحنه اجتماع نیز خود را بی‌رقیب و بی‌مثل دانسته و به دنبال حذف سایر فرهنگ‌ها است یا بر عکس، می‌تواند و می‌خواهد در صحنه جامعه با دیگر ادیان و فرهنگ‌ها همزیستی کند و با پیروان آن‌ها زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشد؟موضوع حقوق غیر مسلمانان تحت این عناوین، قابل بررسی است: کرامت انسانی، مصونیت همه جانبه، آزادی مذهبی، حقوق قضایی و آزادی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی.هیچ مسلمانی حق ندارد به حریم غیرمسلمان تجاوز کند/ ماجرای  اختلاف امام علی (ع) با فردی یهودیکرامت انسانی: شهروندان غیر مسلمانی که در جامعه اسلامی زیست می‌کنند، صرف نظر از عقیده آنان  از آن جهت که انسانند مورد احترام و تکریم هستند. در مراجعه به آیات قرآن کریم، به آیاتی بر می‌خوریم که به مسلمانان فرمان می‌دهد با هر کسی که با آنان سر ستیز ندارد و آن‌ها را از خانه و کاشانه‌شان بیرون نرانده است، خوشرفتار باشند.مصونیت همه جانبه: جان، مال، ناموس، معابد، شخصیت و آبروی غیر مسلمانانی که در جامعه اسلامی زیست می‌کنند، محفوظ است و هیچ مسلمانی حق ندارد به صرف اختلاف عقیدتی با غیر مسلمانان، به حریم آنان تجاوز کند. می‌توانید به اسناد تاریخی پیامبر اسلام در قراردادی که با مسیحیان نجران منعقد کردند مراجعه کنید.آزادی مذهبی: غیر مسلمانانی که در جامعه اسلامی به زندگی مشغولند، می‌توانند به اعتقادات خود وفادار باشند و کسی از عقیده و اندیشه آنان تفتیش نکرده و آنان را وادار به پذیرش اسلام نخواهد کرد. آنان می‌توانند به طور صریح و بی‌پرده، اعتقادات خود را بیان کنند و با مسلمانان اهل نظر و اندیشه به بحث و گفت‌وگو بپردازند. در بُعد عملی نیز پیروان سایر مذاهب می‌توانند آزادانه، مراسم مذهبی خود را برگزار کنند. این نمونه را هم می‌توان در عهدنامه پیامبر با مسیحیان سینا، بر آزادی کامل آنان در اعمال مذهبی تأکید شده است بررسی کرد.حق شکایت از مسلمانان: گرچه غیر مسلمانانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند از کالا و خدمات مسلمانان بهره می‌برند؛ اما هیچ مسلمانی نمی‌تواند به این بهانه ظلمی بر آنان روا دارد و حقی را از آنان تضییع کند. در صورتی که ستمی بر آنان شود، می‌توانند از ستمگر شکایت کنند و حق خود را بستانند. اوج استیفای این حق، آنجاست که فرد غیرمسلمان می‌تواند، حتی از حاکم و شخص اول حکومت اسلامی شکایت کرده و علیه او اقامه دعوا کند. نمونه تاریخی اختلاف امام علی (ع) با فردی یهودی در مورد مرْکَب آن حضرت و اقامه دعوای آنان در نزد «شریح قاضی» و حکم او به نفع فرد یهودی به دلیل فقدان بینه برای ادعای امام از نمونه‌های حیرت‌انگیز فرهنگ اسلام در نشان دادن رعایت حقوق اقلیت‌های دینی در جامعه اسلامی است.با این همه آن‌ها می‌توانند بدون حجاب در جامعه حاضر شوند؟شهروند غیر مسلمان، مقررات و قوانین جامعه اسلامی را پذیرفته است و طبیعی است که باید به آن‌ها احترام بگذارد. از این رو، باید محدوده حقوق خود را بشناسد و به دیگر شهروندان ستم نکند. انجام نافرمانی مدنی و رواج ناهنجاری، بی‌حجابی و کشف حجاب در انظار عمومی در جامعه اسلامی، تشویش اذهان عمومی، سلب آرامش و برهم زدن نظم جامعه و ارتباط و همکاری با دشمنان جامعه اسلامی از مصادیق بارز بی‌احترامی به قوانین جامعه اسلامی است که این رفتار بارها و بارها از طرف افرادی که ابراز می‌کنند غیر مسلمان هستند در حال رخ دادن است و با بهانه «من مسلمان نیستم»، سعی در بر هم زدن آرامش جامعه و دهن کجی به نظام اسلامی را دارند.عمل به قرارداد با دولت اسلامی که همان قبول قوانین حاکم بر جامعه اسلامی هست از شروط زندگی غیر مسلمانان در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. زندگی اجتماعی و تعامل بین افراد و جوامع با یکدیگر، بر اساس قراردادها شکل می‌گیرد. غیر مسلمانانی که در  دولت اسلامی زندگی می‌کنند و باید به قوانین آن احترام گذاشته و از آن پیروی کنند، رعایت قانون یکی از اصول پذیرش تابعیت یک کشور است.همکاری نکردن با دشمنان مسلمانانحفظ منافع و مصالح ملی، اقتضا می‌کند که همه شهروندان جامعه اسلامی، اعم از مسلمان و غیرمسلمان به مصالح ملی خود وفادار باشند و از هر عملی که موجب تقویت دشمنان و آسیب‌دیدگی امنیت جامعه اسلامی می‌شود، خودداری کنند. در رعایت این شرط، مسلمانان و غیرمسلمانان با هم برابرند؛ چرا که شرط زندگی مسالمت‌آمیز در یک جامعه، همکاری متقابل بین آحاد شهروندان و نفی تعامل با دشمنان است.قوانین جامعه به طور مستقیم توسط خود مردم وضع شده است خانمی دیگر در این کلیپ مطرح می‌کند که به قانون بد نباید احترام گذاشت. استدلال شما در این باره چیست؟قانون کشور ما بر گرفته از تعالیم اسلامی و در چهارچوب دموکراسی و انتخاب مردم شکل گرفته است. (رأی به قانون اساسی و جمهوری اسلامی با رای بالای ۹۹ درصد) پس زمانی که قوانین حاکم بر جامعه، به طور مستقیم توسط خود مردم وضع می‌شود (اشاره به قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی که نمایندگان آن تماماً با رأی مستقیم خود مردم انتخاب می‌شوند) همه افراد جامعه ملزم به رعایت آن هستند.حال اگر یک فرد یا گروهی، بخشی یا کل یک قانون را قبول ندارد، در مرحله اول با توجه به پذیرش تابعیت آن کشور ملزم به رعایت آن است و تعدی از آن موجب مجازات تعریف شده در قانون خواهد بود. در درجه دوم با توجه به وجود دموکراسی در کشور، مخالفان قوانین جاری کشور می‌توانند قوانین مورد نظر خود را با ورود نمایندگان دلخواهشان به مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند و اجرایی کنند، اما هیچ کس حق بر هم زدن نظم عمومی و قوانین جامعه را ندارد.

پیگیری حقوقی شما از طریق مراجع قانونی کشور در کدام مرحله قرار دارد؟ابتدا از نیروی انتظامی به عنوان یکی از متصدیان تأمین امنیت کشور و حقوق شهروندی درخواست دارم تا با هنجارشکنانی که با کشف حجاب و بی‌بندوباری سعی در بر هم زدن نظم جامعه دارند، برخورد کنند و در راستای قانون به وظیفه قانونی خود عمل کنند. این در حالی است که طبق قانون ۵۰۴ تعزیرات، فیلمبرداری از آمران معروف و ارسال به شبکه‌های معاند جرم محسوب می‌شود و در قانون برای آن از یک تا ۱۰ سال حبس مشخص شده است و من حتماً از دستگاه قضایی و انتظامی پیگیر مسأله خواهم بود.



این گزارش بنابر درخواست مخاطبان فارس، که در سامانه فارس من تحت عنوان

«پیام رسان های داخلی، کودکان بی پناه فضای مجازی» و

«استفاده از فضای مجازی برای تسلط بر کودکان ما؛ گردابهای اعتیاد آور برای هژمونی فناورانه!»

درخواست بررسی وضعیت فضای مجازی را داه بودند، تهیه شده است.

بر پایه آخرین پژوهش‌ها سن آغاز رشد جنسی در دختران از ۸ سال به ۶ سال کاهش پیدا کرده است،

این پدیده در ظاهر دختران بروز می‌کند و در پسرها به‌شکل افزایش و تشدید تحریکات جنسی نمودار می‌شود .

بچه‌هایی که دیگر بچه‌ نیستند

به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، یکی از این عوامل مهم و تاثیر‌گذار در بلوغ زودرس، استفاده از اینترنت توسط کودکان است. بر پایه آخرین پژوهش‌ها سن آغاز رشد جنسی در دختران از ۸ سال به ۶ سال کاهش پیدا کرده است، این پدیده در ظاهر دختران بروز می‌کند و در پسرها به‌شکل افزایش و تشدید تحریکات جنسی نمودار می‌شود .یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد پیشرفت تکنولوژی، ضریب بلوغ‌زودرس را افزایش داده است و به‌طور مشخص اینترنت می‌تواند بطور مستقیم و غیر مستقیم در بلوغ زودرس موثر باشد.*دستگاه‌های هوشمند ارتباطی به‌صورت غیر مستقیم موجب بلوغ زودرس در کودکان می‌شودامروزه فعالیت در فضای مجازی سهم عمده از زمان روزانه کودکان را به خود اختصاص داده است، بطوریکه آنها فرصتی برای بیرون رفتن محیط داخلی و انجام فعالیت‌های بدنی ندارند. کاهش تحرک بخصوص در دختران منجر به افزایش وزن بدن و چربی می‌شود. با افزایش چربی در بدن، سلو‌ل‌های چربی، پروتئینی را آزاد می‌کنند تا به مغز پیام بدهد که ذخیره انرژی لازم برای بلوغ در بدن وجود دارد از این رو این استفاده بیش از حد از اینترنت و دستگاه‌های هوشمند ارتباطی برای مقاصد مختلف از بازی و سرگرمی تا کار، به‌صورت غیر مستقیم موجب بلوغ زودرس در کودکان می‌شود.

دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت به‌سادگی، در هر زمانی از شبانه روز، بدون هیچ محدودیت و جداسازی سنی امکان پذیر است. کودکان و نوجوانان که در مقطع سنی حساس و مراحل شکل‌گیری شخصیت قرار دارند، به راحتی در اینترنت به محتوای نامناسب برای مخاطب کودک و نوجوان، دسترسی پیدا می‌کنند.با پیدایش شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و.... ارتباط با جنس مخالف، تصاویر و اطلاعاتی از قبیل پورنو و ... به راحتی و در اندک زمانی میسر شده است.تلفن‌همراه این امکان را فراهم کرده که کودکان و نوجوانان بتوانند در رختخواب هم تا پاسی از شب اوقات خود را در فضای مجازی دور از نظارت والدین سپری کنند. برخی از پدران و مادران حتی از این موضوع خوشحال‌اند که فرزندان آنها به‌جای اینکه بیرون از خانه فعالیت کنند، درخانه سرگرم تبلت یا رایانه شخصی خود هستند، غافل از اینکه فضای مجازی می‌تواند بسیار خطرناک‌تر باشد.«نگاه» یکی از عوامل تحریک و ترشح غدد و هورمون‌های جنسیابوالفضل محمودی، کارشناس فضای مجازی کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره می‌گوید: «بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌هایی که در دنیای مجازی رد و بدل می‌شود در بهترین حالت، مناسب سن یا جنس کودک و نوجوان ما نیست و در بدترین حالت برای نوع انسان مناسب نیست به عنوان مثال نفرت‌افکنی، محتوای مستهجن و غیر اخلاقی، خشونت‌ و تحریک به تروریسم برای هر سنی بد است.»

*دسترسی آزاد کودکان و نوجوانان به اینترنت یک چالش جهانی استاین کارشناسان فیزیولوژی، یکی از عوامل تحریک و ترشح غدد و هورمون‌های جنسی را «نگاه» می‌دانند. با وجودی که کودکان هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند در اثر نگاه کردن به تصاویر و فیلم‌های تحریک‌کننده، دچار تصویرسازی‌هایی در ذهن خود می‌شوند و هر بار یادآوری این تصاویر موجب فعالیت بیشتر و سریع‌تر غدد جنسی می‌شود. تحریک و ترشح سریع‌تر غدد جنسی، رسش زودهنگام غدد جنسی را به دنبال دارد و موجب بلوغ زودرس می‌شود.محمد آزمون کارشناس و فعال فضای مجازی کودک و نوجوان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این‌باره تاکید می‌کند: «امروزه در کشورهای پیشرفته ابزارهای کنترل و نظارت بر فعالیت کودک و نوجوان وجود دارد، اما دسترسی آزاد کودکان و نوجوانان به اینترنت یک چالش جهانی است».

یک چهارم کودکان زیر ۶ سال در آمریکا ابزارهای دیجیتال همراه مثل تبلت و گوشی هوشمند دارند، نیمی از ۶ ساله‌ها دست‌کم ۲۱ ساعت در هفته از این تجهیزات استفاده می‌کنند، از هر ۱۰ خانوار ۸ نفر مدت زمان استفاده کودکان از تبلت را مدیریت نمی‌کنند و ۷۵ درصد امکان استفاده از اینترنت را غیر فعال نمی‌کنند در حالی که در آمریکا ابزارهای مختلفی برای کنترل استفاده کودکان توسط والدین موجود است.در ایران هم وضعیت مشابهی وجود دارد و حدود ۲۰ میلیون کاربر کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در ایران وجود دارد که علی‌رغم وجود تبلت و سیمکارت کودک و نوجوان و همچنین اپلیکیشن‌های بومی کنترل توسط والدین، جامعه پدران و مادران ایرانی هنوز به اندازه کافی با این ابزارها و امکانات آشنا نشده‌اند. 

محمد آزمون درباره راهکارهای پیشگیری و مدیریت این چالش گفت: «در مواجهه با آسیب‌های ابزارهای دیجیتال و فضای مجازی، یک نگاه پاک کردن صورت مسأله است یعنی جلوگیری از دسترسی کودکان به ابزارهای دیجیتال مثل تبلت، رایانه شخصی، گوشی هوشمند و ممانعت از دسترسی به اینترنت. اما تجربه نشان داده این روش نه موفق است و نه منطقی و چه بسا کودکان را به سمت پنهان کاری سوق بدهد و پیامدهای وخیم‌تری داشته باشد. راهکار درست مواجهه هدفمند با این تکنولوژی است، نظارت و مدیریت والدین در گام نخست نیازمند آشنایی هرچه بیشتر والدین با تکنولوژی و ساز و کارهای ویژه استفاده کودکان از اینترنت و ابزارهای دیجیتال است و در گام دوم آشنایی و بهره‌گیری از امکانات مدیریت و نظارت توسط والدین است. مثلا تبلت‌های کودک و نوجوان که مجهز به سیستم کنترل و نظارت توسط والدین است یا سیمکارت کودک و نوجوان با امکان اینترنت دوستدار کودک و نوجوان ابزارهای متداول در این زمینه هستند. در کشورهای مختلف از جمله ایران برخی مجموعه‌ها کار پالایش و دسته‌بندی محتوای ویژه کودکان را انجام می‌دهند و مثلا در زمینه انیمیشن و بازی دیجیتال بر اساس سن و جنس و روحیه کودکان محصول مناسب را پیشنهاد می‌دهند.»



درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا یک وبلاگ: شخصی خبری تحلیلی است.
آخرین مطالب
نويسندگان