***آهوان نیوز***
*****خبر-نظر- تحلیل ( محلی- منطقه ای - ملی- جهانی )****
 
 

ائمه جمعه نیشابور و عشق آباد در خطبه‌های نماز جمعه

به بی‌توجهی مقامات وزارت کشور در انتصاب فرماندار نیشابور اعتراض کردند.

100

به گزارش خبرنگار عطارنیوز،حجت الاسلام محمدکاظم رجایی امام جمعه موقت نیشابور در خطبه دوم نماز جمعه این هفته و در جمع هزاران نفر از مردم نیشابور در مسجد جامع این شهر خواستار انتصاب هرچه سریعتر نماینده عالی دولت شد.وی گفت: چندین ماه است که نیشابور فرماندار ندارد و این برای مردم شهید پرور نیشابور قابل قبول نیست. از مقامات وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی می خواهیم مشکلات دومین شهر استان بعد از مشهد را درک نموده و تکلیف نماینده عالی دولت را معین نمایند.
همچنین بنا به گزارش خبرنگار ما،نماز عبادی سیاسی جمعه امروز در مرکز بخش میان جلگه شهرستان نیشابور در شهر عشق آباد در مصلی نماز جمعه (امامزاده یحیی) با حضور انبوه مردم به امامت امام جمعه موقت این بخش غلامرضا شرعی اقامه گردید.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شرعی امام جمعه موقت شهر عشق آباد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به طولانی شدن انتصاب و معرفی معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور گفت: متأسفانه نزدیک به دو سال است که دستگاه سیاسی و اجرایی شهرستان بزرگ نیشابور فاقد معاون سیاسی و چندین ماه است که شهرستان بدون فرماندار است و این به هیچ عنوان برای پانصد هزار جمعیت شهرستان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد:جایگاه شهر سلسله الذهب، نیشابور به عنوان دومین شهر بعداز مشهد مقدس در خراسان رضوی ایجاب می نماید که هر چه سریعتر وزرات محترم کشور و استاندار محترم چاره ای بیندیشند و نیشابور را از بلاتکلیفی خلاص نمایند.
شرعی ادامه داد:البته ما از سرپرست فعلی فرمانداری و مسئول اداره سیاسی فرمانداری تشکر می کنیم، ولی قطعا مقامات محترم وزارت کشور شرایط حساس نیشابور را به خوبی می فهمند و یقینا متانت و محجوبیت مردم شهیدپرور و ولایت مدار نیشابور نباید بهانه طولانی تر شدن فرایند انتصاب و معرفی نماینده عالی دولت شود.

امام جمعه موقت شهر عشق آباد افزود: بی شک عدم ثبات در دستگاه سیاسی و اجرایی شهرستان تأثیرات بسیار منفی بر سایر دستگاههای اجرایی خواهد گذاشت که نتیجه آن جز بدبینی مردم به دولت محترم تدبیر و امید و کند شدن روند توسعه و پیشرفت و بی توجهی به حل مشکلات مردم شهرستان چیز دیگری را به همراه نخواهد داشت.
وی در پایان تأکید کرد: مردم نیشابور برای جبران کاستی ها خواستار فرماندار ترجیحا بومی هستند تا فضای وحدت و همدلی بیشتر برای خدمت محقق گردد.

 



22 / 10 / 1393برچسب:, :: 22:12 ::  نويسنده : ح- آهویی

 یک دوره مسابقه فوتسال در گرامی داشت  دهه مبارک فجر

در محل سالن ورزشی روستای آهوان بنا به برگزاری است

این مسابقات در دو گروه برنامه ریزی شده است.

جدول تیم بندی مسابقات جهت اطلاع علاقه مندان:

اسامی تیمها و بازیکنان گروه الف


اسامی تیمها و بازیکنان تیم ب

وتوفیق روز افزون کلیه  زحمتکشان به ورزش  آهوان را از خداوند منان خواستارم.(ح. آهویی).

 



21 / 10 / 1393برچسب:, :: 21:21 ::  نويسنده : ح- آهویی

نظرات خودرا در باره چهار عکس زیر همراه با اطلاعات خود بنویسید:


مرحوم حاج شیخ ابراهیم خلیلی آهوانی(ره)


حدس بزنید درب کجاست؟


قنات اهوان که دیگر خشک شده است اما هنوز قابل احیاست.


قدیم ترها اب بود اما از جدولهای زیبا خبری نبود

اما حالا جدولهای زیبا اب کم دارند.............





15 / 10 / 1393برچسب:, :: 6:42 ::  نويسنده : ح- آهویی

17ربیع  الاول

میلاد نبی مکرم اسلام  جضرت محمد مصطفی(ص)

 و امام جعفر صادق (ع) مبارک باد.



کد مطلب: 254833
نامه یک معلم آموزش پرورش به دکتر هاشمی وزیر بهداشت
بخش اجتماعی الف، 13 دی 93
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱

یک معلم یزدی با یادداشت نامه ای  به دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ضمن انتقاد از عملکرد وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به وضعیت فرهنگیان و همکاران خود با کمک دکتر هاشمی شده است.

***********

با سلام و عرض ادب و احترام
تعجب نکنید وزیر ما فرهنگیان دکتر «فانی» است و از آنجایی که ایشان گویا فراموش کرده‌اند که وظیفه یک وزیر در قبال کارکنان تحت امرش چیست من به نمایندگی از جمعیت میلیونی فرهنگیان کشور این نامه به شما می‌نویسم تا در جلسه بعدی هیئت دولت کنار وزیر ما نشسته و از میکروفن ایشان و بجای ایشان درددل ما فرهنگیان را به دولت و شخص رییس جمهور و البته دکتر فانی برسانید.

انشالله از این به بعد در بازدید‌هایتان سری هم به مدارس و ادارات آموزش وپرورش هم بزنید و در مصاحبه‌های رادیو تلویزیونی و مطبوعاتی‌هایتان مشکلات ما را هم مطرح کنید...

لطفا و حتما به احترام ۱۲سال تحصیل زیر دست معلمان فراموش شده ایران این کار‌ها را انجام دهید.

جناب دکتر بیمه طلایی فرهنگیان پشیزی! نمی‌ارزد و باری به بار معیشتی ما اضافه کرده است.
جناب وزیر مشکل ما فرهنگیان را فقط در یک جمله کوتاه مطرح کنید.. حقوق ما برای ده روز کافی است و ۲۰ روز بعدی را با فلاکت و بعضا شغل‌های بسیار شنیع در شان معلم می‌گذرانیم...

جناب هاشمی واقعا نمی‌دانم در کدام کشور وکدام مدرسه دوره ابندایی را شروع کردید و کجا دیپلم گرفتید، اما خوب می‌دانم هرکجا بوده‌اید درایت و مدیریتی که امروز از شما می بینیم درصد زیادی از آن را خود شما هم نتیجه تلاش ها و زحمات معلمان خود می‌دانید.

اما باز نمی دانم چرا همه مدیران کشور از مجلسی‌ها، وزرا و شخص رییس جمهور چرا زحمات معلمان خود را فراموش می‌کنند و حاضر نیستند حداقل با آن‌ها رفتاری مانند سایر کارکنان دولت داشته باشند.

حال که شما در این مدت اندک این همه تحول در نظام سلامت کشور ایجاد کرده‌اید و در تمام برنامه‌های خبری شاهد تلاش شما برای رفع مشکلات وزارتخانه بهداشت هستیم برآن شدم ابن نامه را خدمت شما بنویسم شاید انشالله دیگر وزرای محترم و خصوصا دکتر فانی نیز به تبعیت از شما پیگیر مشکلات وزارتخانه‌هایشان باشند.

در پایان تنها هدیه معلمان به افراد کوشا نمره ۲۰ می‌باشد که با احترام این نمره را در کارنامه شما ثبت می‌کنم و در کارنامه جناب فانی نمره ۹/۵ را ثبت می‌کنم که خودشان اگر معلمی کرده باشند معنایش را می‌دانند...

با احترام جمعیت معلمان ایران زمین
به امید اندیشیدن تدبیری برای ساختن کلید بازکننده قفل‌های زنگ زده آموزش کشور



فرهنگیان نیوز - تدبیر:

سبزوارنگار/رئیس جمهور محترم! همه واقفیم جامعه ی معلمان و خانواده هایشان و نیز جمعیت دوازده ونیم میلیونی دانش آموزان (بدون احتساب خانواده هایشان) بیش از یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و عدم آرامش روحی معلمان چه لطمه ای به پرورش نسل آینده کشور می زند. لذا توجه به دغدغه های معلمین می تواند در تأمین این مقوله مؤثر واقع شود.

سبزوار نگار
بسمه تعالی
نامه ی سرگشاده ی جمعی از معلمین سبزوار به رئیس جمهور
رئیس جمهور محترم!
با تشکر از حضرت عالی جهت اجرای طرح نظام سلامت و تبریک به جامعه ی زحمتکش پرستاران عزیز، به خاطر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، و تشکر از این که مقوله ی سلامت جسمانی مردم در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته است. شکی نیست سلامت روحی و روانی جامعه نیز از جایگاه بالایی برخورداراست. چرا که به اعتراف اکثر پزشکان؛ مشکلات روحی و عصبی؛ ریشه ی بسیاری از بیماریهاست. همه واقفیم جامعه ی معلمان و خانواده هایشان و نیز جمعیت دوازده ونیم میلیونی دانش آموزان (بدون احتساب خانواده هایشان) بیش از یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و عدم آرامش روحی معلمان چه لطمه ای به پرورش نسل آینده کشور می زند. لذا توجه به دغدغه های معلمین می تواند در تأمین این مقوله مؤثر واقع شود.
متن زیر بخشی از خواسته ها و سؤالات و درد دل های اکثریت معلمین کشور می باشد که با زبانی ساده و به دور از تعارفات و ملاحظات مرسوم آمده است قبلاً بابت آن عذر خواهیم.
جناب رئیس جمهور!
امروزه اداره ی زندگی و تأمین هزینه های کمر شکن آن برای اکثر معلمین شاغل و بازنشسته غیر ممکن شده و اکثریت آن ها خسته از بی عدالتی و تبعیض و شرمنده ی همسر و فرزندان خود می باشند.
رئیس جمهور محترم
خود می دانید زمانی که قیمت دلار از ۱۲۰۰تومان به ۳۵۰۰تومان و تورم هم به ۴۵درصد رسید، قدرت خرید ما معلمین نصف و حتی به یک سوم کاهش یافت و هزینه های زندگی سرسام آور شد.
هزینه هایی که بنا بر اعلام اخیر بانک مرکزی در یک خانواده ی تهرانی ۳۵میلیون ریال و یک خانواده ی شهرستانی ۲۵میلیون ریال برآورد شده است.
جناب رئیس جمهور!
چند ماه قبل، لایحه ی نظام رتبه بندی معلمان به دلیل بار مالی در مجلس تصویب نشد اما اخیراً قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا شد که به موجب آن حداقل حقوق پرستاران بدون احتساب کارانه و حق شیفت و پاداش و مزایای دیگر یک هیجده میلیون ریال تعیین و حکم آن ها از اول آبان۹۳ اجرایی شده است همچنین کارانه ی ماهیانه آن ها از ۲میلیون ریال به ۴میلیون ریال افزایش یافت.
حال از حضرت عالی این سؤال را داریم که چطور می شود این طرح با وجود پرسنل زیاد پرستاران عزیز بار مالی آن تأمین شد؟ چرا این طرح احتیاج به مجوز مجلس نداشت، اما طرح رتبه بندی معلمان دارد؟
آقای رئیس جمهور!
یک معلم؛ نه کارانه ی ماهیانه دارد نه اضافه کار، نه حق مسکن دارد و نه حق ایاب و ذهاب، نه حق مأموریت دارد و نه حق شیفت، نه بن خرید کالا دارد و نه کمک های غیر نقدی ماهیانه، نه پاداش آخر سال دارد و نه مانند شرکت های دولتی پاداش بستن حساب ها، نه مانند کارکنان زحمتکش بانک ها، وام های چند ده میلیونی با درصدهای پایین جهت خرید خودرو و آپارتمان دارد که در آخر خدمت هم تمام آن وام ها بخشیده شوند و در هنگام بازنشستگی صاحب چندین واحد آپارتمان و خودرو شود،
نه مؤسسات مالی و اعتباری همانند قوامین و حکمت ایرانیان و میزان که وام های متعدد با درصدهای پایین به پرسنل خود بدهند.
آقای رئیس جمهور!
ما معلمین فقط و فقط یک حقوق ثابت ماهیانه داریم که حداقل ۳میلیون ریال آن بابت انواع و اقسام بیمه های درمانی، تکمیلی، عمر و خودرو، بازنشستگی و مالیات، کسر می شود و البته یک عیدی ۵میلیون ریالی که به همه ی کارکنان پرداخت می شود و همچنین یک پوشه پر از تقدیر نامه های کاغذی مسؤولین، فرمانداران، استانداران و نمایندگان مجلس که در روز معلم اهدا می شود.
جناب رئیس جمهور!
مگر بین یک فوق لیسانس یا دکترای تخصصی در آموزش و پرورش با همنام خود در وزارت علوم چه تفاوتی است که میانگین حقوق این عزیزان در آموزش و پرورش ۱۵تا۲۰میلیون ریال با ۲۴ساعت موظف در هفته می باشد اما در آموزش عالی ۴۰ تا یکصد میلیون ریال با ۱۲ساعت موظف در هفته می باشد؟!
مگر تعطیلات ۳ماهه ی تابستان شامل اساتید محترم و زحمتکش دانشگاه نمی شود؟ مگر غیر از این است که در دانشگاه به دلیل داشتن دانشجویان شهرستانی چند هفته از اول ترم و چند هفته قبل از امتحانات و چند هفته قبل از عید و چند هفته بعد از عید کلاس ها تعطیل است؟
آقای رئیس جمهور!
دولتمردان گذشته و نمایندگان قبلی و فعلی مجلس معتقدند آموزش و پرورش مصرف کننده است و منبع درآمدی ندارد و یا این که پرسنل آموزش و پرورش بسیار زیاد است حال ما این سؤال را داریم مگر وزارت علوم مصرف کننده نیست؟
مگر تعداد پرسنل نیروهای محترم نظامی و انتظامی و پرستاران و… کمتر از تعداد کل معلمین است؟
چرا همیشه آموزش و پرورش با کسری بودجه میلیاردی مواجه است؟
چرا یک بار در این ۳۰سال اخیر، در جراید و اخبار و رسانه ها و سایت های خبری از کسری بودجه وزارتخانه های دیگر دیده یا شنیده نشده است؟!
جناب رئیس جمهور!
چرا پاداش آخر خدمت یک بازنشسته ی فرهنگی باید یک دوم یا یک سوم دیگر کارکنان دولت باشد که آن هم به صورت قسطی طی چند سال به حساب آنان واریز شود که با احتساب تورم سال های اخیر ارزش آن به مرور زمان نصف شود اما پاداش دیگر کارکنان دولت به صورت یک جا به حساب آن ها واریز شود و با این پاداش می توانند در شهرستان ها یک آپارتمان تهیه کنند و یا برای دوران بازنشستگی شغلی دست و پا کنند.
جناب رئیس جمهور!
ما معلمین؛ فراموش شده ایم نه فقط در دولت شما که در دولت های قبلی هم و ضع به همین منوال بوده است تا کی چشم و گوش خود را در برابر این همه تبعیض ببندیم؟ کارد به استخوان ما رسیده است. صورتی برایمان نمانده که بخواهیم آن را با سیلی سرخ نگه داریم. اگر سمعکی از جنس انصاف باشد صدای له شدن و خرد شدن استخوان هایمان زیر چرخ هزینه های زندگی به گوش می رسد.
در پایان، جناب رییس جمهور، ما فقط خواهان رفع تبعیض بین کارکنان تحت امرتان هستیم و نیز خواستار اجرای سریع تر طرح رتبه بندی معلمان قبل از پایان سال و اعمال آن در حکم سال جاری هستیم. البته نه طرحی مانند طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق، که حقوق معلمان را با خودشان هماهنگ کرد و همچنین بیشتر دستگاه های دولتی خودرا از آن مستثنی کردند، و آن هایی که نتوانستند، فیش های مخفی برای پرسنل خود صادر کردند و نیز نه آن طرحی که معلمان برای رسیدن به مزایای آن، از هفت خوان رستم بگذرند، یا به جان یک دیگر بیفتند.
با تشکر
جمعی از معلمین سبزوار

hassssan1397@gmail.com

 



صراط: برنامه کامل مرحله نهایی رقابتهای جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

لازم به ذکر است که 16 تیم شرکت کننده که در 4 گروه از تاریخ 19 دی لغایت 11 بهمن ماه سال جاری در 5 شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، نیوکاسل و بریس بین کشور استرالیا به رقابت با یکدیگر به هم می پردازند شامل موارد زیر است:
گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان، کویت
گروه B: ازبکستان، عربستان، چین، کره شمالی
گروه C: ایران، امارات، قطر، بحرین
گروه D: ژاپن، اردن، عراق، قهرمان چلنج کاپ 2014

برنامه کامل مرحله نهایی رقابتهای جام ملتهای آسیا 2015 به شرح زیر است:

* مرحله گروهی
19 دی 93
بازی 1: استرالیا - کویت ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار
20 دی 93
بازی 2: کره جنوبی - عمان ساعت 16:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا
بازی 3: ازبکستان - کره شمالی ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا
بازی 4: عربستان سعودی - چین ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان
21 دی 93
بازی 5: ایران - بحرین ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار
بازی 6: امارات - قطر ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا
22 دی 93
بازی 7: ژاپن - برنده چلنج کاپ 2014 ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم نیوکاسل استرالیا
بازی 8: اردن - عراق ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان
23 دی 93
بازی 9: کویت - کره جنوبی ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا
بازی 10: عمان - استرالیا ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا
24 دی 93
بازی 11: کره شمالی - عربستان سعودی ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار
بازی 12: چین - ازبکستان ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان
25 دی 93
بازی 13: بحرین - امارات ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا
بازی 14: قطر - ایران ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا
26 دی 93
بازی 15: - برنده چلنج کاپ 2014 - اردن ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار
بازی 16: عراق - اردن ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان
27 دی 93
بازی 17: استرالیا - کره جنوبی ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان
بازی 18: عمان - کویت ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم نیوکسل
28 دی 93
بازی 19: ازبکستان - عربستان سعودی ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار
بازی 20: چین - کره شمالی ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا
29 دی 93
بازی 21: ایران - امارات ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان
بازی 22: قطر - بحرین ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا
30 دی 93
بازی 23: ژاپن - اردن ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار
بازی 24: عراق - - برنده چلنج کاپ 2014 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا

* مرحله یک چهارم نهایی
2 بهمن 93
بازی 25: برنده گروه A - تیم دوم از گروه B ساعت 18:30 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار
بازی 26: برنده گروه B - تیم دوم از گروه A ساعت 20:30 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان
3 بهمن 93
بازی 27: برنده گروه C - تیم دوم از گروه D ساعت 17:30 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا
بازی 28: برنده گروه D - تیم دوم از گروه C ساعت 20:30 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا

* مرحله نیمه نهایی
6 بهمن 93
بازی 29: برنده بازی 25 - برنده بازی 27 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا
7 بهمن 93
بازی 30: برنده بازی 26 - برنده بازی 28 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم نیوکاسل
* مرحله رده بندی
بازی 31: بازنده بازی 29 - بازنده بازی 30 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم نیوکاسل
* مرحله نهایی
بازی 32: برنده بازی 29 - برنده بازی 30 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا
جهت به دست آوردن ساعت دقیق بازی به وقت ایران
ساعت رسمی استرالبا را شش ساعت و نیم به عقب برگردانید تا ساعت رسمی کشورمان به دست اید.


فرهنگیان نیوز - تدبیر:

ﺩﮐﺘﺮفرهنگ ﻫﻼﮐﻮﯾﯽ متخصص روانشناسی در موردقصور در تربیت فرزندش میگوید :

ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﺭﺍ ﺑﺰﺭﮒ ﮐﻨﻢ ،
ﻧﮕﺸﺘﻢ ﺭﺍ ﮐﻢ ﺗﺮ ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺍﻭ  ﻣﯽ ﮔﺮﻓﺘﻢ ،
ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻪ ﺍﺩﺏ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻭ ﻣﯽ ﺍﻧﺪﯾﺸﯿﺪﻡ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ، ﺑﯿﺶ ﺗﺮ ﺑﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻡ .

ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻪ ﺳﺎﻋﺘﻢ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻡ ﻭﭼﺸﻢ ﻫﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﺑﯿﺶ ﺗﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻣﯽ ﮔﺮﻓﺘﻢ .

ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﯿﺶ ﺗﺮ ﺑﻪ ﮔﺮﺩﺵ ﻣﯽ ﺭﻓﺘﻢ ، ﺑﺎﺩﺑﺎﺩﮎ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺶ ﺗﺮﯼ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻣﯽﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻡ .

ﮐﻢ ﺗﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﺪﯼ ﻣﯽ ﮔﺮﻓﺘﻢ ،ﺍﻣﺎ ﺟﺪﯼ ﺗﺮ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻡ .

ﺩﺷﺖ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺶ ﺗﺮﯼ ﺑﺎ ﻭﯼ ﻣﯽ ﭘﯿﻤﻮﺩﻡ ،ﻭ ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ ﺑﯿﺶ ﺗﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻡ .

ﮐﻢ ﺗﺮﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯿﮑﺸﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﺗﻨﺪﺗﺮ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﻭﺩ .
 ﻭ ﺑﯿﺶ ﺗﺮ ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺷﺶ ﻣﯽﮐﺸﯿﺪﻡ .

ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺧﺸﮏ ﻭﺳﺨﺖ ﮔﯿﺮﺍﻧﻪ ﺍﻡ ﺭﺍ ﮐﻢ ﺗﺮ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ
 ﻣﯽ ﺑﺮﺩﻡ .ﻭ ﺩﺭﻋﻮﺽ ﺑﯿﺶ ﺗﺮ ﺣﻤﺎﯾﺘﺶ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻡ .

ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺧﺎﻧﻪ ، ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﺍﻭﺭﺍبهتر ﻣﯽ ﺳﺎﺧﺘﻢ .

ﻭﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺷﺪ ﺩﻫﻢ ، ﻗﺪﺭﺕ ﻋﺸﻖ ﻭﺭﺯﯾﺪﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﻭﺭﺵ
ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻡ...



8 / 10 / 1393برچسب:, :: 18:36 ::  نويسنده : ح- آهویی

9 دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت گرامی باد.



4 / 10 / 1393برچسب:, :: 16:20 ::  نويسنده : ح- آهویی

تیم فوتبال آهوان در آخرین بازی خود در لیگ برتر فوتبال نیشابور

فردا جمعه 5/10/93 ساعت 10 صبح در ورزشکاه تختی نیشابور

به مصاف تیم اگزوز می روذ.این بازی با توجه به مشخص شدن چهره دو تیم سقوط کننده لیگ یعنی  آردینه و ...

تشریفاتی خواهد بود اما تیم فوتبال آهوان میرود تا با ارایه یک بازی خوب موقعیت خود را در جدول بهبود بخشد.

هم اکنون آهوان با 8 امتیاز در رده 6ششم جدول قرار دارد

---------------------------------------------------

بازی فوق در پایان با نتیجه مساوی صفر بر صفر به پایان رسید

و اهوان از مجموع 9 بازی خود با 9 امتیاز به کار خود پایان داد.

از نکات قابل توجه این بازی  غیبت بازیکنانی

چون محمد حسن اهویی -حسن آهویی(علی محمد) و محمد رامک

و حبیب اله عبدی و سید محمد سید حسینی بود

که فرصت مناسبی در اختیار جوانان قرارداد که بتوانند فرصت بازی پیدا نمایند .

که تقریبا ابن جوانان با دوندگی توانستند تواناییهای خود را به نمایش بگدارند

و در مقابل تیم اگروز که عنوان سوم جدول را در اختیار داشت نمایش خوبی را داشته باشند.

با این تساوی آهوان همچنان در لیگ برتر باقی ماند

و در جدول رده بندی در مفام ششم قرار گرفت که تقریبا نتیجه قابل قبولی است.

 



4 / 10 / 1393برچسب:, :: 8:42 ::  نويسنده : ح- آهویی

چندی پیش در میان جمعی از خانواده‌ها حضور یافته بودم تا پیرامون امنیت اجتماعی و ابعاد و زوایای آن، دقایقی برای آنان سخن بگویم در سخنان خود باختصار از پیوند این مقوله با فن آوری‌های ارتباطی جدید سخنی به میان آوردم و یادآور شدم که اگر استفاده از این فن آوری‌ها هدفمند و مدیریت شده صورت نگیرد، آنها به وسیله‌ای برای کاهش تراز و سطح امنیت اجتماعی استفاده کنندگان و حتی افراد پیرامونی آنها تبدیل می‌شوند.

این بخش از سخنانم ولوله‌ای در میان جمع انداخت، علت را جویا شدم، کسی در میان جمع فریاد برآورد، سردار! چرا از وایبر و واتس آپ نمی‌گویی که بلای جان خانواده‌ها شده است؟ دیگران نیز در تایید سخن او به سخن در آمدند، به آنان قول دادم فواید و خطرات استفاده از آن‌دو، به ویژه وایبر را به صورت روشمند و دقیق مورد مداقه و پژوهش قرار می‌دهم و حاصل پژوهشم را در نوشتاری به اطلاع آنان می‌رسانم. پس از آن جلسه، با بهره‌گیری از اطلاعات و امکانات در دسترس، پژوهشی را به سامان رساندم و در آن، ابعاد و زوایای بهره گیری از وایبر، و تا حدودی واتس آپ را مورد مطالعه قراردادم، در نوشتاری که در پی می‌آید، باختصار و در چند بند برخی از یافته‌های آن پژوهش را یادآور می‌شوم:

۱- وایبر نرم افزاری است که به سهولت روی اغلب گوشی‌های موجود نصب و امکان تبادل اطلاعات را برای استفاده کنندگان فراهم می‌سازد، آیا اطلاعات تبادل شده در این فضا سودمند است و موجب غنای ذهنی استفاده کنندگان می‌شود؟

برای یافتن پاسخ این پرسش؛ مقداری از اطلاعات تبادل شده توسط کارشناسان مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این تحلیل آشکار ساخت که اطلاعات تبادل شده نه تنها بر ژرفای ذهنی مخاطبان و استفاده کنندگان نمی‌افزاید، بلکه موجب سطحی نگری، سر درگمی‌و ابهام معنایی آنان می‌شود. البته، محتوای برخی اطلاعات تبادل شده در فضای وایبر برای مدتی نه چندان طولانی، استفاده کنندگان را «سرگرم» می‌سازد. بنابراین وایبر بیش از آنکه نرم افزاری برای تبادل اطلاعات باشد وسیله ای برای سرگرم کردن استفاده کنندگان است .


۲- آیا وایبر فضای ایمنی است؟

در پاسخ این پرسش لازم است یادآوری شود که استفاده کنندگان از وایبر به هنگام راه اندازی آن با امضای یک پروتکل، دانسته یا نادانسته، به متولیان این نرم افزار اجازه داده اند تا هر زمان که خواستند از اطلاعات گوشی آنان هرگونه که دوست دارند استفاده کنند! بنابراین، فضای وایبر نه تنها فاقد حداقل استانداردهای ایمنی اطلاعات است بلکه حتی بستر استفاده از سایر اطلاعات کاربر را نیز برای متولیان وایبر فراهم می‌سازد. به زعم و باور کارشناسان از این اطلاعات برای مقاصد اقتصادی، مقاصد فرهنگی و حتی جاسوسی استفاده می‌شود.

۳- آیا وایبر می‌تواند به منزله بستری برای «تبادل عاطفه» و بسط روابط عاطفی و اجتماعی میان افراد جامعه، به ویژه اعضای خانواده‌ها، نگریسته شود؟

پاسخ این پرسش هم مثبت است و هم منفی. مثبت است چون تعدادی از خانواده‌ها از آن فضا بهره می‌گیرند تا به صورت مشترک و لحظه‌ای (آنلاین) با یکدیگر به گپ و گفت بپردازند و احساسات و عواطف خود را با یکدیگر در میان بگذارند. اما، از آن رو منفی است که موجب منزوی شدن اعضای پا به سن گذاشته خانواده‌ها می‌شود. چه، آنان فرصت گفتگوی رو در رو با اعضای جوانتر خانواده را از دست می‌دهند و ناگزیر در میان جمعی که هر یک سر در گوشی خود فرو برده و مشغول ارسال و دریافت پیام‌های وایبری و واتس آپی هستند، احساس «تنها ماندن» می‌کنند. این احساس ممکن است عنقریب جماعت زیادی از افراد مسن جامعه را در دام افسردگی گرفتار سازد.

۴- آیا وایبر سهم و نقشی در ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی و کج‌روی‌ها و انحرافات دارد؟

گر چه هنوز زود است که بتوان پاسخی متقن به این پرسش داد اما ما در پژوهشی که از آن سخن به میان آمد دریافتیم که این نرم افزار آسیب‌پذیری اخلاقی را افزایش می‌دهد. یکی از علل تاثیرگذاری این نرم افزار در افزایش برخی کژکاردی‌های اخلاقی آن است که امکان سهل و آسان و رایگان دسترسی به پیام‌ها، تصاویر و فیلم‌های مبتذل و مستهجن را فراهم می‌سازد و لاجرم بر اساس شواهد متقن پژوهشی این گونه محتواها به تدریج ذهن را مهیای پذیرش کج‌روی می‌سازد. به ویژه خطر آسیب‌پذیری حاصل از محتوای ناهنجار وایبر بر کودکان و نوجوانان بسیار بیش از سایرین است.

البته از تاثیر این ابزار در «قبح‌زدایی» از برخی روابط، حتی در میان جوانان و افراد میانسال، نباید غافل بود . شواهد نشان می‌دهد که حداقل شماری از کسانی که رو به کج‌روی اخلاقی می‌نهند و در دام مفاسد اخلاقی گرفتار می‌شوند، متاثر از این فضا هستند و بیم آن می‌رود که گسترش دامنه استفاده از فضای وایبر نرخ وقوع طلاق را به صورت نگران کننده ای فزونی بخشد.

۵- آیا بین میزان استفاده از وایبر و نرم افزارهایی نظیر آن، و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان و دانشجویان ارتباطی وجود دارد؟

بی تردید برای ارائه پاسخی دقیق به این پرسش باید تحقیقات متعددی، به ویژه از نوع تحقیقات آزمایشی و کنترل شده، صورت گیرد. لیکن، ما در این بررسی تنها به «زمینه‌یابی» بسنده کردیم . نتیجه این زمینه یابی آشکار ساخت که بین میزان استفاده از وایبر و افت تحصیلی همبستگی معناداری وجود دارد . یعنی با افزایش استفاده از این ابزار به صورت قابل توجهی از پیشرفت تحصیلی دانش اموزان و دانشجویان کاسته می‌شود.

۶- چاره چیست و چکار باید کرد؟

در پاسخ این پرسش می‌توان چند رهنمود را بر شمرد؛ نخست آنکه، از دسترسی کودکان زیر سن بلوغ به این نرم افزار، و نرم افزارهای مشابه، باید جلوگیری نمود. چه، با این کار از «دسترسی زودرس» آنان به اطلاعات غیرضروری، و نیز «آلوده شدن» ذهنشان بر اثر مشاهده تصاویر غیر اخلاقی جلوگیری می‌شود. دوم، از تبادل اطلاعات با افراد نا آشنا و غریبه باید اجتناب ورزید. چه، افراد کج‌رو و ضد اجتماع از این فضا برای «فریب» دادن دیگران و گرفتار نمودن آنان بهره می‌گیرند. سوم آنکه، با حذف وایبر نه تنها هیچ نقصانی در روند زندگی عادی (نرمال) پدید نمی‌آید، بلکه ایمنی و آرامش و آسایش نیز به میان خانواده باز می‌گردد. پس، لطفاَ به حذف این نرم افزار نیز بیندیشید.

* معاون اجتماعي ناجا



2 / 10 / 1393برچسب:, :: 1:25 ::  نويسنده : ح- آهویی


 دختری پاکستانی که به دلیل بیماری فلج اطفال سال‎ها امکان حرکت را از دست داده بود،

پس از حضور در حرم سید الشهداء علیه‎السلام شفا گرفته و با قدم‎های خود به سمت ضریح مطهر حضرت حرکت کرد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه رسمی «عتبه حسینی» نوشت:

سمیره ولی محمد دختر فلج پاکستانی که به همراه پدر و مادرش از پاکستان به زیارت عتبات عالیات مشرف شده بود،

روز گذشته با حضور در حرم مطهر حسینی، به ناگاه از روی صندلی چرخدار خود برخاسته و به سمت ضریح سیدالشهداء حرکت کرده است.

شیخ حمزه فتلاوی، یکی از مسئولان بخش راهنمایی شرعی عتبه مقدسه گفت: در ساعت ۱۰ صبح روز گذشته،

پس از شنیدن فریادهایی در حرم حسینی، مردم دختربچه‎ فلجی را مشاهده کردند

که به برکت امام حسین علیه السلام خداوند بر او منت گذارده و شفا یافته بود،

به نحوی که این دختر با قدم‎های خودش به سمت پنجره‎های حرم امام علیه السلام به حرکت در آمد.

آنچنان که والدین این کودک اظهار کردند، ایمان آنها به خدا و اعتقادشان به مقام سیدالشهداء علیه السلام موجب شده بود که از پاکستان برای طلب شفای دختر فلج خود به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

این در حالی است که تلاش‎های این خانواده برای درمان دختر معلولشان در بیمارستان‎های مختلف پاکستان در طول سال‎های گذشته نیز به نتیجه‎ای نرسیده بود.

بر این اساس در سال جاری برای طلب شفای سمیره به زیارت حرم امیرالمومنین علیه‎السلام و زیارت کربلا مشرف شده‎اند.

پدر و مادر سمیره در توضیح نحوه شفا یافتن این دختر فلج اعلام کرده‎اند:

پس از زیارت حرم امیرالمومنین علیه السلام، امروز برای طلب شفای او ابتدا به زیارت حرم ابالفضل العباس رفتیم

و از آنجا به سمت حرم حضرت سیدالشهدا علیه السلام حرکت کردیم، هنگامی که

دخترم گنبد شریف حرم حسینی را دید به گریه افتاد و به امام حسین علیه السلام گفت

که به سویت آمدم یا آقای من، به سویت آمدم ای سید جوانان بهشت و همینطور سخن می گفت

تا اینکه داخل حرم حسینی علیه‎السلام شدیم، که ناگهان دختر فلج ما از روی ویلچر برخاست و شروع به حرکت به سمت ضریح سید الشهدا علیه السلام کرد.



درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا یک وبلاگ: شخصی خبری تحلیلی است.
آخرین مطالب
نويسندگان