***آهوان نیوز***
*****خبر-نظر- تحلیل ( محلی- منطقه ای - ملی- جهانی )****
 
 

میلاد با سعادت مولود کعبه

حضرت علی (ع) و  روز پدر و روز گرامی داشت مردان مبارک باد.

اس ام اس میلاد حضرت علی

ميلاد مرتضي اسدالله حيدر است
جشن ولادت علي(ع) آن مير صفدر است
زوجي براي فاطمه حق آفريده است
اين زادروز همسر زهراي اطهر است

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

 

ای تو کعبه را نگین، یا امیر المؤمنین
ای تو خلقت را پدر، وی خلائق را امین
کن نظر از روی لطف، به تمام پدران
روز سیزده رجب، ای امیر مؤمنان

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)


هرکس که شود داخل حصن حیدر / ایمن بود از عذاب روز محشر
جز مهر علی و آل چیزی نبود / سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

امام علی (عليه‌ السلام):
سعادت هرگز با سستی و تنبلی به دست نمی‌آید.
غررالحکم و دررالکلم، ص19

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

قال على عليه السلام
همانا، وحشتناكترين چيزى كه بر شما میترسم، هواپرستى، و آرزوهاى دراز است.
نهج البلاغه خطبه28

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع

آن شیر دلاور که زبهر طمع نفس / در خوان جهان پنجه نیالود، علی بود
شاهی که وصی بود و ولی بود، علی بود / سلطان سخا و کرم و جود، علی بود

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)


تا حبّ علی و آل او یافته ایم
کام دل خویش مو به مو یافته ایم
وز دوستی علی و اولاد علی است
در هر دو جهان گر آبرو یافته ایم

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

دلم شده غرق سرور و شعف
کعبه شده بهر علی یک صدف
مرغ دلم رها شده به سوی
ایوان باصفای شاه نجف

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

امام علی (ع) : هر کس طمع در درون داشته باشد خود را حقیر کرده . و کسیکه ناراحتیهایش را فاش کند به ذلت خویش راضی شده . و کسیکه زبانش را بر خود امیر کند شخصیت خود را پایمال کرده است .
نهج البلاغه

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع

امام علی (ع) : با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزند و اگر زنده بمانید به شما عشق ورزند
نهج البلاغه

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع

میلاد امام علی(ع)آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت، بر عاشقانش مبارک باد!

 





خلاصه ای از زندگی نامه امام جواد (ع)

حضرت امام محمد تقى دهم ماه رجب سال 195 هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. پدر بزرگوارش حضرت رضا(ع) و مادر ارجمندش بانویى مصرى تبار به نام سبیکه بود . ریحانه و خیزران از دیگر نامهاى مادر امام جواد است. حضرت رضا در مورد منزلت فرزندش امام جواد و مادر مکرمه آن حضرت، به یارانش فرمود: من داراى پسرى شده‏ام که همچون موسى شکافنده دریاهاى علم است و مانند عیسى مادرى پاک دارد.

زندگینامه امام جواد (ع)

پیشواى نهم در سن 7 سالگى به امامت رسید و هفده سال رهبرى شیعیان را به عهده داشت. دوران امامت ‏آن حضرت با دو نفر از خلفاى ستم پیشه عباسى مأمون و معتصم مقارن بود.
حضرت جواد در داشتن تمام صفات زیباى اخلاقى و انسانى سرآمد خوبان روزگار بود. پارسایى، علم و دانش و بخشندگى‏اش موجب شده بود با القاب جواد، تقى، مرتضى و منتجب شناخته شود. اما در این میان لقب "ابن الرضا" به خاطر شکوه و جلال امام رضا (ع) در میان مردم شهرت بیشترى داشت .
امام جواد در سال 203 هجری قمری پس از شهادت پدرش امام رضا به امامت رسید. دوران هفده ساله امامت او با حکومت مأمون و معتصم، خلفای عباسی، همزمان بود. هنگامی که امام رضا به دعوت مأمون از مدینه به توس رفت امام جواد (ع) که کودک بود، مانند دیگر افراد خانواده حضرت رضا در مدینه ماند و در سال 202 هجری قمری برای دیدار پدر به مرو رفت و سپس به مدینه بازگشت .
پس از شهادت امام رضا مأمون به بغداد رفت . او که از کمالات علمی و معنوی امام جواد آگاه بود ایشان را از مدینه به بغداد دعوت کرد. اما دولتمردان حکومت عباسی و اطرافیان مأمون از این اقدام ناخشنود بودند، به ویژه آنکه مأمون تصمیم داشت دختر خود، ام الفضل را به همسری امام جواد (ع) در آورد. مأمون برای آنکه آنها را از مقام علمی و فضل آن حضرت آگاه کند، در بغداد مجلس بحثی میان او و دانشمندان بزرگ آن روزگار ترتیب داد. در این مجلس، امام به پرسشهای علما پاسخ گفت و میزان دانش و هوش وی بر آنان آشکار شد. پس از آن مأمون دختر خود را به همسری امام درآورد.
حضرت جواد بر این باور بود که آیات الهى باید در جامعه فراگیر شوند و تمام مسلمانان در گفتار و رفتار و استدلال‌ روزمره خود از قرآن و معارف بلند آن بهره گیرند، به همین جهت‏ سعى مى‏ کرد در گفتگوها و معاشرت و برخورد با مردم از آیات قرآن استفاده کند.
امام جواد به عنوان پاسدار حریم وحى از تفسیرهاى نابجا و غیر عقلانى آیات قرآن جلوگیرى کرده و علما و دانشمندان را به سوى فهم صحیح آیات راهنمایى مى‏کرد .
یکى از خطراتى که همیشه بزرگان و رهبران یک مذهب یا کشور را تهدید مى‏کند، وجود اطرافیان ناصالح است که به خاطر اغراض‏ انحرافى، مادى یا اعتقادى پیرامون بزرگان را گرفته، بین آنان و مردم فاصله ایجاد و راه هاى ارتباطى آنان را با مردم قطع مى‏کنند. اگر بزرگان مواظب اینگونه افراد نباشند، چه ‏بسا زیانهاى جبران ناپذیرى به بار خواهد آمد .
در زمان امام جواد(ع) نیز این گونه افراد با سوء استفاده از کمى سن امام، به خیال خود فکر مى‏کردند مى‏توانند بر امور امام ‏مسلط شوند و هر طور که خواستند، عمل کنند. امام این خطر را احساس و بى‏ هیچ اغماضى آنان را طرد کرد. ابوالعمر، جعفر بن ‏واقد و هاشم بن ابى‏هاشم در شمار این افراد جاى داشتند. امام درباره آنان فرمود: خداوند آنان را لعنت کند زیرا به اسم ما از مردم اخاذى مى‏کنند و ما را وسیله دنیاى خود قرار داده‏ا ند.
امام را همه مسلمانان، عالمی بزرگ می دانستند. ایشان انسانی بردبار، نیکو سخن، عابد و بسیار باهوش بود. حدیثهای بسیاری از آن امام، در کتابهای حدیث، از جمله عیون اخبار الرضا، تحف العقول، مناقب و بحارالانوار نقل شده است.
حضرت جواد مانند جده اش فاطمه زهرا(س) زندگی کوتاه و عمری سراسر رنج داشت . امام نهم در آخر ماه ذیقعده سال 220 هجری به سرای باقی شتافت . مزار مطهر وی در کاظمین است .

 



اصلاح طلبان در فکر انتخابات مجلس هستند

(حسین انصاری راد)

97420-289

اصلاح‌طلبان قطعا بايد براي انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي فكري كنند، اصلاح‌طلبان بايد به نوعي كنار هم بنشينند با وحدت، هماهنگي و همدلي براي انتخابات آينده فكري كنند. به گزارش عرش نیوز ؛ روزنامه اعتماد نوشت: از امروز در اين ستون، ...اصلاح‌طلبان قطعا باید برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی فکری کنند، اصلاح‌طلبان باید به نوعی کنار هم بنشینند با وحدت، هماهنگی و همدلی برای انتخابات آینده فکری کنند.به گزارش عرش نیوز ؛ روزنامه اعتماد نوشت: از امروز در این ستون، رویداد ها و مباحث حول سیاست و سیاست ورزی جامعه ایرانی را در قالب یادداشت و گفت‌و گوهای کوتاه با چهره های سیاسی به بحث و بررسی هفتگی می گذاریم. در شماره امروز از حسین انصاری‌راد، رییس اسبق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پرسیدیم که رسالت اصلاح طلبان در شرایط امروز چیست؟اصلاح‌طلبان قطعا باید برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی فکری کنند، اصلاح‌طلبان باید به نوعی کنار هم بنشینند با وحدت، هماهنگی و همدلی برای انتخابات آینده فکری کنند.به عقیده من متن جامعه با اصلاح‌طلبان همراه است این همراهی همواره از طریق ارتباط اصلاح‌طلبان مشخص می‌شود.من معتقدم اصلاح‌طلبان برای حفظ و گسترش این همراهی باید از حضور شخصیت‌های شاخص‌شان در شهرستان‌ها و مراکز مهم کشور استفاده کنند، چهره‌های اصلاح طلب در این راستا باید ضمن برقراری ارتباط با سطح جامعه زمینه را برای وحدت و یگانگی در انتخابات اسفندماه سال آتی فراهم کنند.در این میان همراهی و حضور چهره‌های اصلی جریان اصلاحات همچون محمد خاتمی وهاشمی رفسنجانی دارای اهمیت و نقش بسزایی است؛ چرا که اقبال جامعه از چهره‌های جریان اصلاحات بی‌نظیر است و مردم به آنها اعتماد دارند

 

تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ | کد خبر : 3392   منبع نی نیوز نیشابور

 



11 / 2 / 1393برچسب:, :: 20:20 ::  نويسنده : ح- آهویی

صاحب ‌المراقبات، عارف كامل و استاد واصل، مرحوم ميرزا جواد ملكي تبريزي در اين باره در كتاب «المراقبات» خويش مي‌نويسد: اولين شب جمعه ماه رجب را ليله‌الرغائب نامند .در اين شب فرشتگان بر زمين نزول مي‌كنند .اگر شب اول ماه رجب مصادف با شب جمعه بود، سزاوار است عمل «ليلة‌الرغائب» را نيز انجام دهد. از پيامبر اكرم(ص) روايت شده است كه فرمودند: از اولين شب جمعه ماه رجب غافل نشويد؛ زيرا شبي است كه فرشتگان آن را «ليلة‌الرغائب» مي‌نامند.

«لیلة‌الرغائب»، یعنی شب آرزوها و شاید بتوان آرزوهایت را در دقایقی معنا کنی که خداوند برایت بهترین‌ها را تعیین کرده و صدایت را دوست می‌دارد تا صدایش کنی؛ تا از او بخواهی دریابد تو را؛ لیلة‌الرغائب یعنی بهانه‌ای برای تو، برای همانی که خوب می‌دانی همیشه هست تا دستانت را در دستش بگیرد و آغوشش را برای مهر ورزیدن به تو نهایتی نیست؛ و به راستی با کدوم عملت، سپاس می‌گویی حضورش را؛ سپاس می‌گویی حضوری که هست و جاریست و همیشه برایت مأمنی آرام بوده که سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین لحظات زیستن را در آن جاری می‌سازی. حضوری را که بارها و بارها صدایش می‌زنی «یارفیق من لارفیق له...»
اعمال این شب:«کيفيت این نماز چنان است که روز پنجشنبه اوّل ماه رجب را روزه ميداري، چون شب جمعه داخل شود ما بين نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز مي‌گذاري هر دو رکعت به يک سلام و در هر رکعت از آن يک مرتبه حمد و سه مرتبه سوره قدر (اِنّا اَنْزَلْناهُ) و دوازده مرتبه سوره توحید (قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ) مي‌خواني و چون فارغ شدي از نماز هفتاد مرتبه مي‌گوئي «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الاُْمِّيِّ وَعَلي آلِهِ» پس به سجده مي روي و هفتاد مرتبه مي‌گویي: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس سر ازسجده برمي‌داري وهفتاد مرتبه مي‌گویی «رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِيُّ الاَعْظَمُ» پس باز به سجده مي‌روي و هفتاد مرتبه مي‌گویي: «سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس حاجت خود را می‌طلبی».



11 / 2 / 1393برچسب:, :: 20:12 ::  نويسنده : ح- آهویی

12 اردیبهشت

سالروز شهادت شهید مطهری و روز نکو داشت مقام معلم مبارک باد.



11 / 2 / 1393برچسب:, :: 20:8 ::  نويسنده : ح- آهویی

11 اردیبهشت روز جهانی کار و  روز کارگر

بر تمامی کارگران زحمتکش و خصوصا کارگران خوب روستای آهوان مبارک باد.



شهر فیروزه
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،
علیرضا کلیدری با حکم مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به جانشینی محمد نجفی به 

سمت مدیر جدید آموزش و پرورش فیروزه منصوب شد.

همین خبر حاکی است:کلیدری که دانشجوی ترم آخر دکتری تعلیم و تربیت است،اهل نیشابور و 25 سال سابقه خدمت دارد.

-------------------------------------------------------------------------

منطقه میان جلگه

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،

حسین مهرآبادی طی حکمی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

به جانشینی  اقای  محمد رضا امینی
به مدیریت آموزش و پرورش میان جلگه منصوب شد.
بر پایه این خبر،مهرآبادی که 25 سال سابقه کار دارد کارشناس ارشد علوم اجتماعی و دانشجوی ارشد مدیریت آموزشی است.

-------------------------------------------------------

 زبرخان

جناب آقای هدایتیان

.........................................

آیا تغییرات به منطقه زبرخان هم  خواهد رسید

زمان همه چیز را نشان خواهد داد............





درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا یک وبلاگ: شخصی خبری تحلیلی است.
آخرین مطالب
نويسندگان