***آهوان نیوز***
*****خبر-نظر- تحلیل ( محلی- منطقه ای - ملی- جهانی )****
 
 
30 / 5 / 1393برچسب:, :: 15:46 ::  نويسنده : ح- آهویی

فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

رییس مکتب تشییع بر عموم شیعیان و مسلمانان جهان تسلییت باد.

لازم به ذکر است که مراسم عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق پنج شنبه شب با حضور جمع کثیری از سادات روستای اهوان  و آهوانیهای مقیم نیشابور و مشهد در منزل دکتر سید هاشم سید حسینی در خیایان امیر کبیر برگزار گردید که این مراسم  با قرائت دعای کمیل و ذکر مصیبت و نوحه خوانی و عزاداری به همراه بود و در پایان میهمانان از طرف دکتر حسینی همگی با شام پذیرایی گردیدند.



29 / 5 / 1393برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : ح- آهویی

-مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)  برابر با سنوات گدشته از طرف دکتر سید هاشم حسینی

از آهوانیهای مقیم نیشابور همراه با صرف شام  پنج شنبه شب 30/5/93در محل منزل ایشان در خیابان امیر کبیر برگزار میگردد.

-ابوالفضل هروی فرزند حاج محمد مهدی هروی و دختر جناب سرهنگ سید خلیل سید حسینی رسما به عقد زناشویی  یکدیگر در آمدند و

مراسم عقد کنان شنبه 1/6/93 در محل  باغ تالار جاده بوزان برگزار میگردد.

-مراسم عروسی سید محمود سید حسینی فرزند حاج سید جلال حسینی بنا برشنیده ها جمعه هفته آینده 7/6/93 در محل روستای اهوان برگزار خواهد شد.

-تیم فوتبال جوانان روستای اهوان در کنار تیم لیگ برتری این روستا در مسابقات جوانان نیشابور با نام تیم استقلال شرکت خواهد نمود.

..............



17 / 5 / 1393برچسب:, :: 21:58 ::  نويسنده : ح- آهویی

 با توجه  به اینکه در زندگی ماشینی امروز هر یک از انسانها

به طرق مختلف گریبانگیر استرس و ترس و اضطرابهای ناخواسته میشوند

که ریشه  بسیاری  از بیماریهای روحی و روانی و ناهنجاریهای اجتماعی  میباشد .

جندین راه مناسب جهت غلبه براین معضل به دوستان پیشنهاد میگردد:

 

 روش های مقابله با اضطراب

امروزه اضطراب و دلواپسی برای میلیون ها انسان به صورت مشکلی غیر قابل حل و خسته کننده در آمده است ، ولی باید در نظر داشت که نگرانی ها همه مخرب نیستند و به کمک یک برنامه ریزی دقیق می توان آنها را از بین برد .

نگرانی مفرط یا به عبارت دیگر – دلشوره – یک بیماری روحی است که باعث می شود سلامتی جسمی به خطر بیفتد . نگرانی ها اغلب نتیجه تعبیر نادرست افراد از حقیقت است .

ما می توانیم روح حقیقت گرایی و واقع بینی را به طرق مختلف در خودمان تقویت کنیم . روان شناسان چنین معتقدند که : « هیچ وقت در خلوت خویش نباید به اضطراب و نگرانی فکر کرد! »

درباره نحوه مبارزه با اضطراب و نگرانی روشهای مختلفی ذکر کرده اند ، در اینجا شما را با برخی از این روش ها آشنا می سازیم :

1- ورزش کنید :

روزانه یک کیلومتر یا بیشتر بدوید و یا تنیس بازی کنید . بعد از ورزش احساس می کنید نگرانی تان کمتر شده است . ورزش کردن و انجام تمرینات بدنی هیجانات را کاهش می دهد ، نگرانی را کم کرده و اثر آن را خنثی می کند ، احساس خوب و مثبتی را در وجودتان افزایش می دهد ، مقدار خواب را زیاد می کند و بالاخره به قدرت تمرکز انسان کمک فراوان می کند .

2- تمرین در کنترل تنفس :

با کنترل تنفس هم می توان نگرانی و اضطراب روحی را کاهش داد . اگر نفس عمیقی بکشید و بازدم خود را آهسته خارج کنید ، موقتاً احساس آرامش می کنید . اگر بتوانید چند بار پشت سر هم این کار را انجام دهید نتیجه بهتری عاید شما می شود . همچنین می توانید به کمک آموزش در تمرینات تنفسی ، نگرانی و اضطراب خود را ساماندهی کنید .

3- برقراری ارتباط با دیگران :

سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید و از انزوا خارج شوید . با افزایش سطح ارتباطات می توانید اعتماد به نفس خودتان را تقویت کنید و احساسات منفی و مخرب را کاهش دهید .

پیامبر گرامی اسلام فرموده اند: اگر همه شما در راه نیکی و نیکوکاری به هم بپیوندید ، دوستدار و علاقمند به یکدیگر خواهید شد.

4- با خداوند راز و نیاز کنید :

هر روز نماز بخوانید و با خالق یکتا راز و نیاز کنید . مطالعات نشان داده است که میزان افسردگی در میان افرادی که به خداوند ایمان دارند بسیار کمتر از بقیه افراد است . به کمک تفکر و عبادت ، نگرش جامعی نسبت به حیات و زندگی به دست می آورید. خواندن قرآن را نیز فراموش نکنید چراکه قرآن آرامش بخش دلهاست.

5- به زندگی روزانه خود سرو سامان بدهید :

بسیاری از نگرانی های روزانه ما به خاطر نداشتن نظم و ترتیب در کارهاست . سوالاتی نظیر : چه چیز را فراموش کرده ام ؟ چه چیز را گم کرده ام ؟ به دنبال چه می گردم و ... سوالاتی است که بر نگرانی ما می افزاید . برای درمان این مشکل می توانید لیستی تهیه کنید و در آن برنامه روزانه را یادداشت نمایید .

6- به انجام کارهای مورد علاقه تان بپردازید :

تحقیقات نشان داده است ،  انجام کارهایی که مورد علاقه فرد باشد مقدار زیادی از نگرانی مخرب ، مثل دلشوره را کاهش می دهد .

7- خودتان را از شنیدن برخی اخبار منع کنید :

رسانه های گروهی عاشق اخبار بد هستند و گاهی توسط این خبرهای غم انگیز ما را افسرده و غمگین می کنند . اگر شما از شنیدن این اخبار و رویدادها اجتناب نکنید حتماً در آینده ای نه چندان دور دچار نگرانی و دلشوره می شوید .

8- روابط عاطفی برقرار کنید :

با برقراری روابط عاطفی ، روحیات انسان ها متحول می شود زیرا ما موجودات عاطفی هستیم . برای رسیدن به این هدف فرزندان و دیگر عزیزان خویش را در آغوش بگیرید و نسبت به آنها ابراز محبت کنید .

9- در مکانی که شما را نگران می کند ، نمانید :

هر لحظه که احساس کردید دچار دلشوره و یا نگرانی بیش از حد شده اید . سعی کنید به نحوی خودتان را از قید آن آزاد کنید . از روی صندلیتان بلند شوید ، قدم بزنید و یا با دوستی صحبت کنید . از نشستن و ماندن در جایی که شما را نگران می کند بپرهیزید . هر قدر به نگرانی و اضطراب ، بیشتر اجازه دهید که فکر شما را مشغول کند ، سخت تر می توانید از شر آن خلاص شوید .

10- فرصتی را به گریه کردن اختصاص دهید :

گاهی اوقات نگرانی و اضطراب اجازه بروز پیدا نمی کند و به شکل ناراحتی آشکار شده باقی می ماند . بعضی وقت ها لازم است که از ته دل گریه کنید . یک گریه به موقع تمامی نگرانی های شما را از بین می برد.

11- هر قدر می توانید بخندید :

شوخی کردن یکی از بهترین روش های برخورد با نگرانی است . دلشوره همیشه باعث می شود که حقیقت بینی را از دست بدهید . اما شوخی ، این دیدگاه و وضعیت را عوض می کند بنابراین بخندید تا دنیا به رویتان لبخند بزند .

12- به هر چیزی به اندازه ارزش آن بها بدهید :

برای هر مساله جزیی و کم اهمیت وقت خودتان را بیهوده هدر ندهید و به یاد داشته باشید که از دید انسان واقع بین تمامی کارهای کوچک ، حقیقتاً جزئی و کم اهمیت هستند .

 



 با سلام
شایداز طرف همکاران زیاد به مساله بیمه طلایی پرداخته شده اما ورق جدید آن که تازه هنوز در منطقه ما نیشابور ورق خورده است. بسیار دردناک تر است.
 امروز صبح به اداره متبوع رفتم هولوگرامهای طلایی را که گمانم عیار آن 124 هزار مینمود نصب کردم. مسوول محترم تعاون اداره ضمن خوشامد گویی آدرس چهار نقطه در شهر ..... را جهت مراجعه و پیگیری امور بیمه  طلایی آتیه سازان معرفی کردند. عصر با شادمانی و اینکه بعد از گذشت دو ماه میتوانم هزینه های درمانی را که از جیب مبارک خرج کرده ام نقد کرده خوشحال و مسرور به سمت نزدیکترین نمایندگی اعلامی تعاون اداره  بکوییم نماینده اتیه سازان  حرکت کردم. خلوتی نمایندگی متعجبم کرد و شاید اینکه کارهای آتیه سازان به روی غلتک افتاده و مراجعه گری دیکر نمانده سخت مسرورم کرد. خلاصه بعد از نشان دادن خانمی که کارهای بیمه طلایی را انجام میداد؛  دفترچه های بیمه را که حاوی سه دفترچه که هر کدام سه الی چهار ویزیت ....هزار تومنی از متخصصان ارجمند که حق الزحمه خود را فبلا نقد از جیب جماعت نجیب فرهنگی گرفته بودند و فاکتورهای دارویی مربوطه راتحویل دادم و فرمودند که از هر دفترچه فتوکپی لازم است به اضافه فتوگپی کارت ملی سرپرست برای هر یک از ویزیتهای پزشکان محترم وفاکتورهای داروخانه ها. و سرتون را درد نیارم حدود نیم ساعت که  برگه های ویزیت و داروها را چک کرده و هر کدام را جداگانه به هم سنجاق نمود برگه رسیدی برداشت و ضمن نوشتن نام هریک از افراد ی که مدارک آنها را دریافت کرده بود. به جای پرداخت هزینه هایی که  دوماه قبل پرداخت کرده بودم در کنار حق بیمه طلایی که اداره محترم جهت بیمه آتیه سازان از حقوق اینجانب کسر نموده بود؛ فقط به دادن رسیدی  کاغذی مبنی بر دریافت مدارک طلب من به من داد  و عنوان نمود بروید و منتظر باشید تا ظرف یک تا دو ماه آینده بیمه آتیه سازان مبالغ طلب شما از بابت پرداخت هزینه های پزشکی را به حسابتان  که نگفت چه حسابی  پرداخت کند. و مضافا براینکه با دست خالی برگشتم مبلغ 1000 هزار تومان هم گفت بابت فتوگپی مدارک به پیشخوان محترم پرداخت کردم. و در مقابل این حرف من که پدر خدا بیامرز بیمه ایران این مدارک  را قبلا گرفته و پولش را نقد میداد گفت ما هیچ پاسخی نداریم و به ما اینگونه دستور  انجام  کار راداده اند .حال سوال این است که محض رضای خدا این کسانی که واسه ما جماعت فرهنگی میبرند و میدوزند چیکار میکنند آن بالا.دوماه است که از قرارداد گذشته و تازه به اصطلاح هولو گرام طلایی داده اند چاپ شود.  هزینه ها را هم که اینگونه بزک نمیر بهار میاد و .... میخواهند پرداخت کنند. نمیدانم به چه کسی باید به جز این فضای مجازی که آنهم معلوم نیست انعکاس داده شود حرفمان را ما فرهنگیان بگویییم.
به خدا این بیمه آتیه سازان اینکاره نیست که بتواند یک میلیون و چهار صد هزار  فرهنگی را سرویس دهد .کی تالاری 100 نفره به 500000 نفر سرویس داده .تا دیر نشده قرارداد را لغو کرده و حداقل بیشتر از این روی اعصاب ما راه نروید.


 



به گزارش نهبندان خبر، پيش از ظهر دیروز با حضور استاندار خراسان جنوبي، نماينده مردم نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي و جمعي ديگر از مسئولين استاني و شهرستاني آئین تکریم و معارفه ی فرمانداران نهبندان در سالن اجتماعات فرمانداری نهبندان برگزار شد.

در اين مراسم مهندس حسین حاجي بيگلو فرزند ابرشهر (نیشابور ) طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان فرماندار دولت تدبیر و امید جديدشهرستان نهبندان معرفي شد

/ این انتصاب رو به تمامی همشهریان نیشابوری تبریک می گوئیم



سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در نیشابور

 

4000000

سارقان مسلح عصر امروز وارد یک طلافروشی در خیابان امام خمینی(ره) نیشابور در حوالی مسجد جامع شدند و با ایجاد رعب و وحشت این طلافروشی مورد دستبرد قرار دادند.

وی ادامه داد:سارقان مسلح پس از ورود به طلافروشی با شکست ویترین مغازه با یک خودرو پژو پارس مشگی قصد فرار داشتند که با ورود ماموران نیروی انتظامی پس از شکلیک گلوله به سمت ماموران و عابران پیاده،یکی از ماموران را از ناحیه پا مجروح کردند و سه نفر دیگر از جمله یک کودک ویک زن را نیز مجروح کردند و با تغییر خودرو از محل گریختند.

شنیده‌ها حاکی از آن است تیم پزشکی دانشکده علوم پزشکی نیشابور برای درمان مجروحان بسیج شده‌اند و جلسه شورای تامین در این خصوص تشکیل شده است.

همچنین طرح مهار از سوی نیروی انتظامی در این خصوص در دست اجرا است.

هنوز خبری از اوضاع مصدومان گزارش نشده است.

از نکات جالب توجه اینکه این سرقت  مسلحانه حوالی ساعت 17 تا 18 عصر و در روشنی کامل روز صورت گرفته است .لدا باید به برادران صدیق  و زحمتکش نیروی انتظامی خصوصا یگان ویژه  که مسولیت حراست از خیابان امام خمینی(ره) را برعهده دارند خسته نباشید جانانه گفت.

 



9 / 5 / 1393برچسب:, :: 23:13 ::  نويسنده : ح- آهویی

تیم فوتسال  آهوان در مسابقات جام رمضان  شهر درود به مقام سوم دست یافت.

بازیکنان این تیم در عکس زیر دیده میشوند.

از بازیکنان خوب این تیم که زحمات بسیار زیادی برای موفقیت تیم فوتسال کشیدند

می توان به حیدر آهویی- ابوالفضل آهویی- محمد حسن آهویی- و سعید عبیری و مصطفی اهویی اشاره نمود.

اسامی بازیکنان ازراست ایستاده: حسن آهویی(ابوطالب سرپرست)-حیدر آهویی(کاپیتان)

محمد آهویی- مصطفی آهویی- حسین آهویی- علیرضا آهویی(مربیان فوتبال )

نشسته از راست : ابوالفضل آهویی(دروازبان)-سید جواد حسینی- محمد حسن آهویی

-سید حسین حسینی- سعید عبیری- سید محمود حسینی



5 / 5 / 1393برچسب:, :: 13:27 ::  نويسنده : ح- آهویی

پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر که الهام بخش یک ماه عبادت و بندگی خداوند متعال و عید شکر گداری

به مناسبت این توفیق است را خدمت تمام مسلمانان و روزه داران حقیقی تبریک عرض می نماییم.

اس ام اس تبریک عید سعید فطر

 

عید فطر، روز چیدن میوه های شاداب استجابت مبارک باد

********************

استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

و صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت..

*******************

وقتی یادم میاد خیلی ها بودن که پارسال آخرین ماه رمضونشون رو تجربه کردن، دلم میگیره....

آخه شاید این بار نوبت من باشه که آخرین مهمونی ماه رمضون رو تجربه کنم...

 

********************

حلول ماه عید و شادی مسلمین است.

پایان ماه روزه، برای صائمین است

نشاط و افتخار و شادی و سربلندی

از محک الهی برای مؤمنین است

*******************

عید سعید فطر و پایان ماه صیام

بخواهیم از خدای ذو الجلال و الکرام

که تا سال آینده، صفا و پاکی دل

 

همیشه وقتی مهمونی ها تموم میشه، حس غریبی دارم...

چه برسه به این دفعه که مهمونی خدا داره تموم میشه...

خدایا خیلی سعی کردم قدر این مهمونی رو بدونم ولی بازم احساس می کنم نتونستم...

یعنی سال بعد هم ما رو دعوت می کنی؟

********************

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود

عید شما مبارک

 

 



 

به نقل از وبگاه خبر رسانی مهندس مظفری
: -

علیرغم اینکه منابع موثق از نهایی شدن انتخاب مهندس غلامحسین مظفری جهت تصدی معاونت استانداری و فرمانداری نیشابور حکایت داشت اما متاسفانه بازهم بی انصافی ها و کارشکنی های برخی باعث شد تا این مهم به نتیجه نرسد. مهندس مظفری در پیامی ضمن بیان اینکه " علاقه مند بودم در کنار همشهریان عزیز نیشابوری مستقیما به این دیار خدمت کنم اما به هر تقدیر توفیق از حقیر سلب شد" عید سعید فطر را تبریک گفت. شایان ذکر است مهندس مظفری از سوی استاندار تهران با هماهنگی وزارت کشور به سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران منصوب شد. به امید روزی که بیش از این قدر فرزند نیشابور را بدانیم و با آرزوی توفیق برای ایشان.

 



4 / 5 / 1393برچسب:, :: 12:26 ::  نويسنده : ح- آهویی

مردم خداجوی روستای آهوان همگام با ایرانیان سراسر کشور

در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای نیشابور- خرو- و اسحاق آباد

شرکت کرده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام نمودند.

در نیشابور دکتر سبحانی نیا سخنران مراسم روز قدس و خطیب پیش از خطبه ها به سخنرانی در باره اوضاع فلسطین و بررسی عملکرد دولت پرداخت و از زحمات تیم مداکره کننده هسته ای تقدیر و تشکر نمود و عملکرد اقتصادی دولت را در مهار تورم نقطه به نقطه مورد تجلیل قرار داد اما تاکید کرد هنوز نتایج کاهش تورم در زندکی عادی مردم خود را نشان نداده است.

سپس خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام اسماعیل مقری موذن اقامه گردید.

این حضور با هماهنگی پایگاه بسیج روستای آهوان انجام گرفته بود.



درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا یک وبلاگ: شخصی خبری تحلیلی است.
آخرین مطالب
نويسندگان